Ady Endre Általános Iskola

 

 

KÖzoktatÁsi intÉzmÉnyi esÉlyegyenlŐsÉgi intÉzkedÉsi terve

a halmozottan hátrányos helyzetű gyerekek oktatási sikeressége érdekében

 

A  Pedagógiai  program  melléklete

 

Elfogadva: 2007. december 10.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


TARTALOMJEGYZÉK

 

Bevezetés   4

A közoktatás esélyegyenlősége   5

Az Ady Endre Általános Iskola rövid bemutatása   5

A tanulók jellemzői 6

Személyi feltételek   7

A nevelő-oktató munkát végzők  7

Helyzetelemzés  7

Intézményi alapadatok  7

A nevelés és oktatás eredményességére vonatkozó adatok vizsgálata  9

Továbbtanulási mutatók az intézményben  11

A kompetencia mérések eredményei 13

A halmozottan hátrányos helyzetű tanulók részvételi adatainak vizsgálata az intézmény nyújtotta programokban  15

Iskolán kívüli segítő programokban való részvétel 16

Az oktatás, nevelés feltételeinek vizsgálata az intézményben  18

Az intézmény pedagógiai programjának, oktatási, nevelési gyakorlatának vizsgálata  18

Az intézmény és szakmai és társadalmi környezete kapcsolatrendszerének vizsgálata  19

A Intézkedési terv célja   20

Általános célok   20

Konkrét célok a kerület közoktatás-politikai koncepciója alapján  20

Szakmai célok  20

Személyi fejlesztési célok  21

Tárgyi feltételek  21

Konkrét célok   22

Kötelezettségek és felelősség   22

Akcióterv   23

A közoktatási intézkedési terv felülvizsgálatából adódó feladatok (kerületi feladatok) 23

A helyzetelemzésben felmerült esélyegyenlőségi kockázatok és problémák   25

Megvalósítás és monitoring   27

Nyilvánosság   27

Konzultáció és visszacsatolás   27

Szankcionálás   27

Az Esélyegyenlőségi intézkedési terv elfogadása és jóváhagyása   28

Az Esélyegyenlőségi intézkedési terv érvényessége   29

JEGYZŐKÖNYV   30

HATÁROZAT   32

 


Bevezetés

 

Az Európai Uniós elvárások alapján a települések, kistérségek, régiók feladata a társadalmi egyenlőtlenségek csökkentése.

Az esélyegyenlőség biztosítása és előmozdítása nem összemosható, egymással nem helyettesíthető, jól elkülönített fogalmak, amelyek egyben egymást kiegészítő célokat jelölnek meg.

Az esélyegyenlőség biztosítása olyan, általában passzív cselekedet, amely valamit kinyit, lehetővé tesz az adott védett csoport számára is.

Az esélyegyenlőség előmozdítása aktív cselekedet, amelynek eredménye, hogy a védett csoport tagjai valóban élni tudnak a számukra is nyitott lehetőségekkel.

Esélyegyenlőség érvényesüléséről csak akkor beszélhetünk, ha mindkét cél egyszerre teljesül, az adott védett csoport tényleges résztvevővé válik.

 

A fenntartó és intézményei fogadókészségét fejleszteni kell, ki kell alakítani a

·        megkülönböztetés tilalmát, egyenlő bánásmódot,

·        az emberi méltóság tiszteletben tartását,

·        a társadalmi szolidaritás kialakítását.

 

Az esélyegyenlőség pozitív befolyásolásához szükséges megerősítő intézkedések készítése, ennek stratégiai terve az esélyegyenlőségi program. Az esélyegyenlőségi program része egy részletes, alapos helyzetelemzés, az alapelvek, célok meghatározása, a továbblépés lehetőségeinek megkeresése, amelyhez elengedhetetlenül szükséges a partnerségi megközelítés.

 

Az Esélyegyenlőségi program alapja a Köztársasági Esélyegyenlőségi Program, amely kiterjed:

 

Az esélyegyenlőség előmozdítása konkrét, a hátrányok kiegyenlítését segítő intézkedések végrehajtásával érhető el. A területet érintő szabályozásnak ennek megfelelően az a feladata, hogy olyan keretet biztosítson az állami intézkedéseknek, amelyek a közösségi erőforrások leghatékonyabb felhasználását teszik lehetővé.

Fontos, a program megvalósításához a garanciák, módszerek meghatározása, az ehhez szükséges intézkedési terv készítése.

 

 

A közoktatás esélyegyenlősége

 

Az esélyegyenlőségi programunkkal különösen a közoktatás terén megvalósuló esélyegyenlőség előmozdítását kell ösztönöznünk.

Az esélyegyenlőség érvényesítése érdekében különös figyelmet kell fordítanunk minden infrastrukturális és szakmai fejlesztés támogatása esetén a halmozottan hátrányos helyzetű tanulók és a sajátos nevelési igényű tanulók oktatási helyzetére a beruházásokban, fejlesztésekben, a közoktatási intézményeinkben. Kiemelten fontos az érintett intézmények oktatásszervezési gyakorlatának áttekintésével, illetve az intézmények tanulói összetételének összehasonlításával annak vizsgálata, hogy érvényesül-e a XIX. kerületben a diszkriminációmentesség, szegregációmentesség, és a halmozottan hátrányos helyzetű tanulók oktatási és társadalmi integrációjának támogatása.

A halmozottan hátrányos helyzetű gyerekek esélyegyenlősége előmozdításának elengedhetetlen feltétele az egyenlő hozzáférés biztosításán túl, olyan támogató lépések, szolgáltatások tervezése és megvalósítása, amelyek csökkentik meglévő hátrányaikat, javítják iskolai sikerességüket.

 

 

Az Ady Endre Általános Iskola rövid bemutatása

 

Az Ady Endre Általános Iskola Budapest XIX. kerületében, Kispesten, a lakótelep és a hagyományos, kertes, családi házas településrész határán, az Ady Endre úton található.

Közlekedés szempontjából jól megközelíthető minden kispesti és szomszéd kerületben lakó számára. Az iskola mikrokörnyezete kerületi viszonylatban tipikus. Befogadunk lakótelepi és családi házas környezetből érkező tanulókat is. Körzetünk is ennek megfelelő.

 

Épületünk eredetileg is oktatás céljára épült, 1911-ben. A demográfiai csúcs idején egy 10 tantermes szárnnyal, abban ebédlővel, valamint sportudvarral egészült ki.

Az 1962 óta működő ének-zene tagozat országos és fővárosi szinten is elismert.

A képzéshez 1989-ben a néptánc oktatás, majd tíz évvel később a képzőművészeti nevelés kapcsolódott.

2007-től, a Kertvárosi Általános iskola jogutódjaként, folytatjuk az ott 1995-ben bevezetett, azóta eredményesen működő emelt szintű angol nyelv és számítástechnika oktatást is.

 

A fenntartó kispesti önkormányzat ígérete szerint 2009-ig sor kerül a teljes felújításra, akadálymentesítésre, ezzel Európa szintű, korszerű feltételekkel működhetünk tovább.

 

Iskolánkban  18  tanteremben, 10 szaktanteremben folyik a nevelő-oktató munka.

Az alsó tagozatosok az új szárnyban dolgoznak, minden osztálynak saját tanterme van. Rendszerint ugyanott töltik a napközi otthonos időt is.

A felső tagozatos osztályok számára szaktantermekben folyik az oktatás. A csoportbontások miatt szükségtantermeket (5 db) is használunk.

A 189 négyzetméteres tornaterem mellett egy tornaszobánk is van, ahol a kerületi beiskolázású gyógytestnevelés is működik.

Szertáraink jól felszereltek. A fenntartó önkormányzat eszközfejlesztésre biztosított keretén felül pályázatokon nyert összegekből és az alapítványoktól kapott támogatásokból fejlesztettük eszközeinket. Valamennyi tanteremben, a tanáriban és az irodákban új bútor van.

Könyvtárunkban több mint 20 000 kötet könyvet (beleértve a tankönyveket is) illetve elektronikus adathordozót használhatnak az érdeklődők.

Az épülethez két nagy sportudvar és gondnoki lakás tartozik.

Az iskola riasztóval felszerelt.

 

Intézményünkben az esélyegyenlőség feltételei részben biztosítottak. Megfelelő helyiségekkel alapvetően ellátott. Az akadálymentesítés megoldatlan, az épület felújításra szorul. A felszereltség az átlagos képességű tanulók fejlesztéséhez általában megfelelő, a sajátos nevelési igényű és egyéb fejlesztésre szoruló gyermekek esetében bővítése szükséges.

A tanulók jellemzői

Tanuló létszámunk a 2007/2008. tanévben 412 fő.

A tanulói közösség jelenlegi összetétele:

-        Hátrányos helyzetű tanuló:                                                      47  (11 %)

-        Halmozottan hátrányos helyzetű                                         17 fő (4 %)

-        Veszélyeztetett tanuló:                                                             127 fő (31%)

-        Rendszeres gyermekvédelmi támogatásban részesül:            47 fő (11 %)

-        SNI tanuló                                                                                      23 fő (6%)

-        Logopédiai, vagy más fejlesztő foglalkozásra jogosult (szakértői véleménnyel):                                                                             103  fő (25%)

 

Az esélyegyenlőség megteremtése egyre nagyobb feladatot ró az iskola pedagógusaira.

Személyi feltételek

A nevelő-oktató munkát végzők

Iskolánkban minden pedagógus rendelkezik a megfelelő szakirányú végzettséggel és szakképzettséggel.

A munkát egy igazgató és két igazgatóhelyettes irányítja.

45 pedagógus álláshely betöltésére van lehetőségünk.

 

Nevelő munkánkat félállású gyermekvédelmi felelős és teljes állású könyvtáros segíti.

Fejlesztő pedagógusok, logopédusok, utazó gyógypedagógusok végzik a szükséges fejlesztést.

 

A tantestület nyitott az új kezdeményezésekre, módszerekre. 24 fő (53 %) jár a kompetencia alapú oktatás bevezetését megelőző képzésre. Két tanár szerez további képesítést 120 órás képzésen, hogy taníthasson a nem szakrendszerű oktatás keretében is.

 

 

 

Helyzetelemzés

 

A nevelési és oktatási intézmények tanulói összetételére, a halmozottan hátrányos helyzetű tanulók arányának kiegyenlítettségére vonatkozó adatok vizsgálata.

 

 Célja: annak megállapítása, hogy az intézmény mennyire befogadó, illetve, hogy folytat-e szegregált oktatás-szervezési gyakorlatot.

 

 Intézményi alapadatok

 

OM azonosító:

038 816

Intézmény neve, címe:

Ady Endre Általános Iskola

Fenntartó neve, címe:

Budapest Főváros XIX. ker. Kispest Önkormányzata

Főállású pedagógusok száma:

45 álláshely

+ 5 fő tartósan távollevő

Az intézménybe járó tanulók száma:

410+2

Magántanulók száma:

3

Sajátos nevelési igényű (SNI) tanulók száma (diszlexia és egyéb részképességzavarok is):

20+3

ebből

Integráltan

20+3

gyógypedagógiai tagozaton

0

HH / HHH tanulók száma:

47 fő HH

17 fő HHH

Más település(ek)ről bejáró általános iskolás tanulók száma:

6

Más kerület(ek)ből bejáró általános iskolás tanulók száma

33 fő

ebből

HH / HHH

2 fő HH

0 fő HHH

 

 

A gyermekek, tanulók létszáma az intézményben az összes feladatellátási hely vonatkozásában

Összesen:

HH / HHH:

 

 

 

Alsó tagozatos (1-4.)

 

 

ebből

más településről/kerületből bejáró

4

0

 

egyéni (szülők szgk.-val)

4

0

Felső tagozatos (5-8.)

 

 

ebből

más településről/kerületből bejáró

2

0

 

egyéni (szülők szgk.-val)

2

0

 

Feladatellátási hely

Funkció

Főállású pedagógusok létszáma

Gyermekek, tanulók száma

HH, HHH gyermekek, tanulók száma

SNI gyermekek, tanulók száma

(megnevezése és címe)

Ady Endre Általános Iskola

 

45 fő

410 fő

64 fő

20+3 fő

 

gyermek és/vagy tanulólétszám az évfolyamon

gyermek-, tanulólétszám az évfolyamon az osztályszervezés módja szerint

(óvoda vonatkozásában amennyiben releváns, pl. gyógypedagógiai csoport)

Normál (általános) tanterv

Emelt szintű oktatás és/vagy két tanítási nyelvű iskolai oktatás

Gyógypedagógiai csoport, tagozat

Összesen

HH

HHH

SNI

Összesen

HH

HHH

SNI

Összesen

HH

HHH

1 évfolyam

29

2

0

0+2

29

2

3

0

0

0

0

2 évfolyam

39

7

6/2

3

32

5

1

0

0

0

0

3 évfolyam

41

20

0/0

1+1

21

1

1

2

0

0

0

4 évfolyam

63

43

9/5

6

20

1

0

0

0

0

0

5 évfolyam

66

23

2/1

4

43

7

3

1

0

0

0

6 évfolyam

64

35

2/2

1

29

1

0

0

0

0

0

7 évfolyam

54

39

6/0

1

15

3

1

0

0

0

0

8 évfolyam

54

28

0/1

1

26

1

0

0

0

0

0

 

Osztály (évf. és betűjele) vagy óvodai csoport (foka és neve)

gyermek-, tanulólétszám az osztályban, csoportban

Osztályszervezés módja (csak általános iskola) (jelölje X-szel)

Normál (általános) tanterv

Emelt szintű oktatás és/vagy két tanítási nyelvű iskolai oktatás

Gyógypedagógiai tagozat

Összesen

HH

HHH

SNI

1.a

29

2

0

0+2

 

x

 

2.a

16

8

2

2

x

x

 

2.b

24

4

1

0

 

x

 

3.a

20

0

0

0+1

x

 

 

3.b

21

1

1

3

 

x

 

4.a

24

4

2

2

x

 

 

4.b

20

1

0

0

 

x

 

4.c

19

6

3

4

x

 

 

5.a

24

2

1

4

x

 

 

5.b

26

2

1

1

 

x

 

5.c

16

4

2

0

x

x

 

6.a

25

0

0

1

x

 

 

6.b

22

1

0

0

 

x

 

6.c

17

2

2

0

x

x

 

7.a

23

0

0

0

x

 

 

7.b

16

2

1

0

 

x

 

7.c

15

7

0

1

x

x

 

8.a

19

0

0

1

x

 

 

8.b

17

0

0

0

 

x

 

8.c

19

1

1

1

x

x

 

 

Az egyes évfolyamokon előfordul, hogy az osztályokon belül a HH és HHH tanulók aránya nem egyenletes. Ennek oka az emelt szintű oktatás adott osztályban, illetve a két iskola összevonása. Alacsonyabb osztálylétszámokban az arányuk magasabb, pedagógiailag azonban indokoltnak tartjuk, hogy az alacsonyabb létszámú csoportokba kerüljenek ezek a tanulók.

 

 

A nevelés és oktatás eredményességére vonatkozó adatok vizsgálata

 

Célja: annak megállapítása, hogy az intézményben folyó pedagógiai munka mennyire biztosítja a halmozottan hátrányos helyzetű tanulók eredményes oktatását, mennyire sikeres szociális hátrányaik kompenzálásában, esélyegyenlőségük előmozdításában.

 

 

Évfolyam

tanulók létszáma

2004/2005

2005/2006

2006/2007

2007/2008

összlétszám

képesség-kibonta-koztató

integrációs

Összlétszám

képesség-kibonta-koztató

integrációs

összlétszám

képesség-kibonta-koztató

integrációs

összlétszám

képesség-kibonta-koztató

integrációs

1.

 

 

 

0

 

0

 

0

 

0

 

 

2.

 

 

 

0

 

0

 

0

 

0

 

 

3.

 

 

 

0

 

0

 

0

 

0

 

 

4.

 

 

 

0

 

0

 

0

 

0

 

 

5.

 

 

 

0

 

0

 

0

 

0

 

 

6.

 

 

 

0

 

0

 

0

 

0

 

 

7.

 

 

 

0

 

0

 

0

 

0

 

 

8.

 

 

 

0

 

0

 

0

 

0

 

 

 

A korábbi időszakban nem vettük igénybe ezt a lehetőséget.

 

 

 

 

 

 

Összevont intézmény a 2007/2008. tanévtől

 

 

 

Évfolyamismétlők aránya (%)

Magántanulók aránya (%)

Az előző tanévben 250 óránál többet hiányzó tanulók aránya (%)

 

összlétszámon belül

HH / HHH-tanulók körében

összlétszámon belül

HH / HHH-tanulók körében

összlétszámon belül

HH / HHH-tanulók körében

2003/2004

0

0

0

0

0

0

2004/2005

0

0

0

0

0

0

2005/2006

0

0

0

0

0

0

2006/2007

0

0

0

0

0

0

2007/2008 (tervezett)

1

0

1

2

0,2

0

2008/2009 (tervezett)

2

1

1

0

0,2

0

országos átlag 2005/2006

2,11%

0,61%

0,37%

 

 

Ady Endre Általános Iskola 2007. szeptember 1-ig

 

 

Évfolyamismétlők aránya (%)

Magántanulók aránya (%)

Az előző tanévben 250 óránál többet hiányzó tanulók aránya (%)

 

összlétszámon belül

HH / HHH-tanulók körében

összlétszámon belül

HH / HHH-tanulók körében

összlétszámon belül

HH / HHH-tanulók körében

2003/2004

0

0

1,4

0

0

0

2004/2005

0,8

0

1,7

0

0

0

2005/2006

0,8

0

0,8

0

0

0

2006/2007

0,3

0

0,9

0

0

0

2007/2008 (tervezett)

0

0

0

0

0

0

2008/2009 (tervezett)

0

0

0

0

0

0

országos átlag 2005/2006

2,11%

0,61%

0,37%

 

 

Kertvárosi Általános Iskola 2007. szeptember 1-ig.

 

 

Évfolyamismétlők aránya (%)

Magántanulók aránya (%)

Az előző tanévben 250 óránál többet hiányzó tanulók aránya (%)

 

összlétszámon belül

HH / HHH-tanulók körében

összlétszámon belül

HH / HHH-tanulók körében

összlétszámon belül

HH / HHH-tanulók körében

2003/2004

2

66/n.a

0

0/0

0,6

0/0

2004/2005

1,3

0/0

1,3

0/0

0,6

0/0

2005/2006

0

0/0

0

0/0

0

0/0

2006/2007

2,1

33/0

0

0/0

0,7

0/0

2007/2008 (tervezett)

0

0

0

0

0

0

2008/2009 (tervezett)

0

0

0

0

0

0

országos átlag 2005/2006

2,11%

0,61%

0,37%

 

 

Továbbtanulási mutatók az intézményben

 

A végzősök hány százaléka tanult tovább az egyes iskolatípusokban?

 

 

Összevont intézmény 2007/2008. tanévtől

 

 

Gimnázium (%)

Szakközépiskola (érettségit adó képzés) (%)

Szakiskolai képzés (%)

Speciális szakiskola (%)

Nem tanult tovább

(%)

 

összlétszámon belül

HH / HHH-tanulók körében

összlétszámon belül

HH / HHH-tanulók körében

összlétszámon belül

HH / HHH-tanulók körében

összlétszámon belül

HH / HHH-tanulók körében

összlétszámon belül

HH / HHH-tanulók körében

2003/2004

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

2004/2005

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

2005/2006

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

2006/2007

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

2007/2008 (tervezett)

38

0

45

100/100

17

0

0

0

0

0

2008/2009 (tervezett)

39

30/0

42

40/0

19

30/100

0

0

0

0

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

országos átlag 2005/2006

36,6%

43,1%

19,0%

1,3%

 

 

 

 

Ady Endre Általános Iskola 2007. szeptember 1-ig.

 

 

Gimnázium (%)

Szakközépiskola (érettségit adó képzés) (%)

Szakiskolai képzés (%)

Speciális szakiskola (%)

Nem tanult tovább

(%)

 

összlétszámon belül

HH / HHH-tanulók körében

összlétszámon belül

HH / HHH-tanulók körében

összlétszámon belül

HH / HHH-tanulók körében

összlétszámon belül

HH / HHH-tanulók körében

összlétszámon belül0

HH / HHH-tanulók körében

2003/2004

30

0

35

0

35

0

0

0

0

0

2004/2005

28

0

33

0

39

0

0

0

0

0

2005/2006

46

0

35

0

19

0

0

0

0

0

2006/2007

46

0

46

0

8

0

0

0

0

0

2007/2008 (tervezett)

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

2008/2009 (tervezett)

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

országos átlag 2005/2006

36,6%

43,1%

19,0%

1,3%

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kertvárosi Általános Iskola 2007. szeptember 1-ig.

 

 

Gimnázium (%)

Szakközépiskola (érettségit adó képzés) (%)

Szakiskolai képzés (%)

Speciális szakiskola (%)

Nem tanult tovább

(%)

 

összlétszámon belül

HH / HHH-tanulók körében

összlétszámon belül

HH / HHH-tanulók körében

összlétszámon belül

HH / HHH-tanulók körében

összlétszámon belül

HH / HHH-tanulók körében

összlétszámon belül

HH / HHH-tanulók körében

2003/2004

52

0/0

40

20/n.a

8

0/0

0

0

0

0

2004/2005

7,1

0/0

50

28/n.a

42,9

0/0

0

0

0

0

2005/2006

29

20/n.a

47

37/n.a

24

0/0

0

0

0

0

2006/2007

40

11/0

40

11/0

20

4/0

0

0

0

0

2007/2008 (tervezett)

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

2008/2009 (tervezett)

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

országos átlag 2005/2006

36,6%

43,1%

19,0%

1,3%

 

 

 

 

 

A kompetencia mérések eredményei

 

Összevont intézmény 2007/2008. tanévtől

 

 

2003

2004

2006

2007

Országos kompetencia-mérés eredménye

Iskola átlaga

Országos átlag

Iskola átlaga

Országos átlag

Iskola átlaga

HH / HHH tanulók átlaga

Országos átlag

Iskola átlaga

HH / HHH tanulók átlaga

Szövegértés

6. évfolyam

 

500

 

509

 

 

493

 

 

8. évfolyam

 

 

500

 

 

497

 

 

10. évfolyam

 

500

 

499

 

 

501

 

 

Matematika

6. évfolyam

 

500

 

505

 

 

493

 

 

8. évfolyam

 

 

500

 

 

494

 

 

10. évfolyam

 

500

 

497

 

 

499

 

 

 

 

 

 

 

 

Ady Endre Általános Iskola 2007. szeptember 1-ig.

 

 

2003

2004

2006

2007

Országos kompetencia-mérés eredménye

Iskola átlaga

Országos átlag

Iskola átlaga

Országos átlag

Iskola átlaga

HH / HHH tanulók átlaga

Országos átlag

Iskola átlaga

HH / HHH tanulók átlaga

Szövegértés

6. évfolyam

 

500

584

509

 

 

493

573

 

8. évfolyam

 

479

500

530

 

497

503

 

10. évfolyam

 

500

-

499

-

 

501

-

 

Matematika

6. évfolyam

 

500

545

505

 

 

493

545

 

8. évfolyam

 

454

500

516

 

494

465

 

10. évfolyam

 

500

-

497

-

 

499

-

 

 

 

Kertvárosi Általános Iskola 2007. szeptember 1-ig

 

 

2003

2004

2006

2007

Országos kompetencia-mérés eredménye

Iskola átlaga

Országos átlag

Iskola átlaga

Országos átlag

Iskola átlaga

HH / HHH tanulók átlaga

Országos átlag

Iskola átlaga

HH / HHH tanulók átlaga

Szövegértés

6. évfolyam

 

500

527

509

 

-

493

-

 

8. évfolyam

 

545

500

 

483

497

504

 

10. évfolyam

 

500

-

499

 

-

501

-

 

Matematika

6. évfolyam

 

500

493

505

 

-

493

-

 

8. évfolyam

 

575

500

 

493

494

486

 

10. évfolyam

 

500

-

497

 

 

499

-

 

 

 

Az intézmény pedagógusai részt vettek-e az elmúlt három évben az alábbi pedagógiai módszertani képzésen (legalább 30 órás képzés)

 

Módszertani terület

Résztvevő főállású pedagógusok

Hatékony együttnevelés az iskolában - IPR képzés

0

Egyéni haladási ütemet segítő differenciált tanulásszervezés

1

Kooperativ tanulás, kompetencia alapú oktatás

24

Projektpedagógia

2

Drámapedagógia

0

 

Az intézmény pedagógusai részt vesznek a hatékony együttnevelést segítő továbbképzéseken. Szükséges ezek további tervezése.

 

Összegzés

Célunk:

-         a bukások arányának csökkentése

-         a magántanulók arányának csökkentése

-         a kompetencia alapú oktatás bevezetése

-         pedagógusok továbbképzése

-         szakértők bevonása

-         mérési anyagok vásárlása

-         mérési eredmények javítása.


 

A halmozottan hátrányos helyzetű tanulók részvételi adatainak vizsgálata az intézmény nyújtotta programokban

 

Célja, hogy az iskola valamennyi tanulója egyenlő mértékben használhatja az iskola berendezéseit, helyiségeit, szolgáltatásait (pl. könyvtár, számítástechnika terem, szakkörök). Részt vehetnek az iskola által szervezett programokon, tehetséggondozó és felzárkóztató foglalkozásokon, versenyeken.

Osztályfőnökök, szaktanárok, gyermekvédelmi felelős, fejlesztő- és gyógypedagógusok, logopédusok segítik a halmozottan hátrányos helyzetű gyerekeket a számukra kínált támogatások eléréséhez, igénybevételéhez.

 

 

A tanulók hány százaléka vett/vesz részt az alábbi programokban?

 

Összevont intézmény 2007/2008. tanévtől

 

 

Létszám

tervezett létszám

Programok

2005/2006

2006/2007

2007/2008

2008/2009

Összlét-számon belül

HH / HHH tanulók körében

Összlét-számon belül

HH / HHH tanulók körében

Összlét-számon belül

HH / HHH tanulók körében

Összlét-számon belül

HH / HHH tanulók körében

Alapfokú művészet-oktatás

0

0

0

0

31

42

35

42

Kisebbségi program

0

0

0

0

0

0

0

0

Napközi

0

0

0

0

54

70/88

60

70/88

Szakkör

0

0

0

0

56

n.a

60

50/60

Iskolai nyári tábor

0

0

0

0

40

43/0

40

50/50

Erdei iskola

0

0

0

0

25

38/0

25

35/10

Énekkar

0

0

0

0

74

11/18

80

15/20

 

 

Ady Endre Általános Iskola 2007. szeptember 1-ig

 

 

Létszám

tervezett létszám

Programok

2005/2006

2006/2007

2007/2008

2008/2009

Összlét-számon belül

HH / HHH tanulók körében

Összlét-számon belül

HH / HHH tanulók körében

Összlét-számon belül

HH / HHH tanulók körében

Összlét-számon belül

HH / HHH tanulók körében

Alapfokú művészet-oktatás

36

48/100

37

75/60

0

0

0

0

Kisebbségi program

0

0

0

0

0

0

0

0

Napközi

50

76/100

50

100/100

0

0

0

0

Szakkör

22

45/100

31

60/60

0

0

0

0

Iskolai nyári tábor

38

36/100

37

35/60

0

0

0

0

Erdei iskola

64

76/100

0

0

0

0

0

0

Énekkar

120

n.a

90

n.a

0

0

0

0

Kertvárosi Általános Iskola 2007. szeptember 1-ig

 

 

Létszám

tervezett létszám

Programok

2005/2006

2006/2007

2007/2008

2008/2009

Összlét-számon belül

HH / HHH tanulók körében

Összlét-számon belül

HH / HHH tanulók körében

Összlét-számon belül

HH / HHH tanulók körében

Összlét-számon belül

HH / HHH tanulók körében

Alapfokú művészet-oktatás

12

3/n.a

18

25/0

0

0

0

0

Kisebbségi program

0

0/0

0

0

0

0

0

0

Napközi

52

66/n.a

56

70/92

0

0

0

0

Szakkör

49

49/n.a

60

65/40

0

0

0

0

Iskolai nyári tábor

12

20/n.a

20

18/12

0

0

0

0

Erdei iskola

30

25/n.a

42

22/12

0

0

0

0

 

Az intézmény tanulói részt vesznek napközis foglalkozásokon, szakkörökön, nyári táborokon. A programokba bevonjuk a HH tanulókat is. Célunk, hogy a nyolc évfolyam elvégzése alatt minden tanuló legalább egy alkalommal eljusson táborba, erdei iskolába. Ehhez anyagi támogatást is próbálunk szerezni.

 

 

Iskolán kívüli segítő programokban való részvétel

 

A tanulók hány százaléka vett/vesz részt az alábbi programokban?

 

Összevont intézmény 2007/2008. tanévtől

 

 

Létszám

tervezett létszám

Programok

2005/2006

2006/2007

2007/2008

2008/2009

Összlét-számon belül

HH/ HHH tanulók körében

Összlét-számon belül

HH / HHH tanulók körében

Összlét-számon belül

HH / HHH tanulók körében

Összlét-számon belül

HH / HHH tanulók körében

Útravaló Program

0

0

0

0

0,2

0

0,2

0

Arany János Program

0

0

0

0

0

0

0

0

Tanoda

0

0

0

0

0

0

0

0

Egyéb

0

0

0

0

0

0

0

0

 

 

 

 


 

Ady Endre Általános Iskola 2007. szeptember 1-ig.

 

 

Létszám

tervezett létszám

Programok

2005/2006

2006/2007

2007/2008

2008/2009

Összlét-számon belül

HH/ HHH tanulók körében

Összlét-számon belül

HH / HHH tanulók körében

Összlét-számon belül

HH / HHH tanulók körében

Összlét-számon belül

HH / HHH tanulók körében

Útravaló Program

0

0

0

0

0

0

0

0

Arany János Program

0

0

0

0

0

0

0

0

Tanoda

0

0

0

0

0

0

0

0

Egyéb

0

0

0

0

0

0

0

0

 

 

Kertvárosi Általános Iskola 2007. szeptember 1-ig

 

 

Létszám

tervezett létszám

Programok

2005/2006

2006/2007

2007/2008

2008/2009

Összlét-számon belül

HH/ HHH tanulók körében

Összlét-számon belül

HH / HHH tanulók körében

Összlét-számon belül

HH / HHH tanulók körében

Összlét-számon belül

HH / HHH tanulók körében

Útravaló Program

0

0

0,7

0/0

0

0

0

0

Arany János Program

0

0

0

0

0

0

0

0

Tanoda

0

0

0

0

0

0

0

0

Egyéb

0

0

0

0

0

0

0

0

 

 

 

 

 

Az iskola tanulói általában nem vesznek részt a fenti programokban. A jelenlegi egyetlen résztvevő tapasztalatai alapján megvizsgáljuk, hogy szervezésével hatékonyabbá tehető-e az oktatás-nevelés.

 

A szülők és pedagógusok figyelmét felhívjuk a lehetőségre.

 


 

Az oktatás, nevelés feltételeinek vizsgálata az intézményben

 

Célja: annak megállapítása, hogy az intézményben rendelkezésre állnak-e a halmozottan hátrányos helyzetű gyerekek/tanulók eredményes oktatásának, nevelésének alapvető feltételei.

 

 

eszköz/létesítmény

darab

az eszközt / létesítményt használó

gyermekek, tanulók száma

HH / HHH gyermekek, tanulók száma

sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók száma

logopédiai foglalkoztató, egyéni fejlesztő szoba

4

103

17/4

20

nyelvi labor

0

0

0

0

Szükségtanterem

5

238

26/6

8

számítástechnikai szaktanterem

2

355

32/11

16

számítógép (min. P4 szintű)

55

355

32/11

16

ebből

internet hozzáféréssel

36

355

32/11

16

Tornaterem

1/1

410

47/17

20+3

 

Az intézmény részben rendelkezik a legfontosabb feltételekkel, melyekhez minden tanuló hozzáfér. A nyelvi labor kialakítása, valamint a számítástechnikai eszközök korszerűsítése folyamatos feladat.

 

A jelenlegi tanulólétszám és profilunk hatékony megvalósítása érdekében szükséges a csoportbontás. Jelenleg csak a szükség tantermek bevonásával működtethető.

 

Az intézmény pedagógiai programjának, oktatási, nevelési gyakorlatának vizsgálata

 

Célja: Annak megállapítása, hogy az intézmény milyen mértékben alkalmaz korszerű, inkluzív pedagógiát, differenciáló módszertant és a kulcskompetenciákat fejlesztő programokat?

 

Annak vizsgálata, hogy amennyiben az intézményben és a településen az országos átlagot meghaladja az SNI tanulók többi gyermekhez, tanulóhoz viszonyított aránya, miként csökkenthetők ezek az arányok, a számukra biztosított szolgáltatások, ellátások megfelelnek-e a törvényességi és szakmai követelményeknek, hogyan támogatható az SNI tanulók többségi tantervű középfokú oktatásban való továbbtanulása. 


 

 

SNI gyermekek, tanulók létszáma összesen:

 

Ebből gyógypedagógiai csoportban, tagozaton

 

ebből

Enyhe fokban értelmi fogyatékos

1

 

Középsúlyos értelmi fogyatékos

0

 

Diszlexia, egyéb részképesség zavar

14+1

 

Súlyos magatartási, tanulási zavar

2+2

 

Egyéb – autista F84.1

3

 

A szakvélemény alapján a többi gyermekkel, tanulóval közösen is részt vehet az óvodai nevelésben, iskolai nevelésben, oktatásban

20+3

 

 

Az intézmény és szakmai és társadalmi környezete kapcsolatrendszerének vizsgálata

 

 

Célja: Annak megállapítása, hogy az intézmény mennyire nyitott és együttműködő, illetve, hogy mennyire sikeres a partnerség-építésben, különösen a halmozottan hátrányos helyzetű tanulók támogatása érdekében.

 

 

 

Szervezetek, intézmények

Együttműködés jellege

Rendszeres kapcsolat (gyakoriság)

Alkalmi találkozók (jelölje X-szel)

Nincs kapcsolat (jelölje X-szel)

Cigány kisebbségi önkormányzat

 

 

X

 

Szakszolgálatok

X

 

 

Szakértői bizottságok

 

X

 

Családsegítő

X

 

 

Gyermekjóléti szolgálat

X

 

 

Nevelési Tanácsadó

X

 

 

Gyámhatóság

 

X

 

Védőnők

X

 

 

Rendőrség

X

 

 

Művelődési intézmények (KMO, Gyermekház, egyéb)

 

X

 

 

Civil szervezetek (Kérjük sorolja fel azokat)

Kispesti Mecénás Alapítvány

 

X

 

 

Tehetséges és Hátrányos Helyzetű Gyermekekért Alapítvány

 

X

 

 

Mondj nemet Alapítvány

X

 

 

Egyesületek

X

 

 


 

A Intézkedési terv célja

 

Általános célok

 

A XIX. kerületi Közoktatási Esélyegyenlőségi Program alapvető célja, hogy biztosítsa a kerületben a szegregációmentesség és az egyenlő bánásmód elvének teljes körű érvényesülését. Az oktatási szolgáltatásokhoz való hozzáférés egyenlőségének biztosításán túl célul tűzzük ki az esélyteremtést, támogató lépések, szolgáltatások megvalósítását a kerületben élő hátrányos helyzetű gyerekek hátrányainak kompenzálása és az esélyegyenlőség előmozdítása érdekében:

-         a beiratkozásnál, felvételinél

-         tanításban, ismeretközvetítésben

-         a gyerekek egyéni fejlesztésében

-         az értékelés gyakorlatában

-         tanulói előmenetelben

-         a fegyelmezés, büntetés gyakorlatában

-         a tananyag kiválasztásában, alkalmazásában és fejlesztésében

-         a továbbtanulásban, pályaorientációban

-         a humánerőforrás-fejlesztésben, pedagógusok szakmai továbbképzésében

-         a partnerség-építésben és kapcsolattartásban a szülőkkel, segítőkkel, a szakmai és társadalmi környezettel.

 

Célunk az, hogy a kerületben érvényesüljön a:

        diszkriminációmentesség,

        szegregációmentesség,  

        halmozottan hátrányos helyzetű tanulók oktatási és társadalmi integrációjának támogatása,

        minőségi oktatáshoz történő egyenlő hozzáférés biztosítása és az

        integráció biztosítása.

 

Konkrét célok a kerület közoktatás-politikai koncepciója alapján

 

Szakmai célok

 

·        A kerületi tehetséggondozó központ, kerületi tehetségháló kialakítása

·        A tehetséggondozás érdekében az országos tanulmányi versenyeken eredményesen szereplő tanulók elismerési módjának kidolgozása

·        A bölcsőde – óvoda – iskola együttműködés elmélyítése

·        Tanköteles kor előtti dyslexia-szűrés

·        A kerületi utazó gyógypedagógusi hálózat bővítése

·        Logopédiai ellátás bővítése

·        Az integráció feltételrendszerének bővítése, integrációs támogatás igénybe vétele, az IPR bevezetése

·        Pályaorientációs tevékenység megszervezése pályaválasztási felelős irányításával

·        Az önkormányzati fenntartású táborokban kerületi intézmények erdei iskola programjainak támogatása

·        Az óvodában az előzetes szűrés, preventív torna bevezetése, az óvónők továbbképzése ezen a területen

 

Személyi fejlesztési célok

 

·        Iskolapszichológusi hálózat kiépítésének megkezdése

·        A pedagógus továbbképzési tervekben a fejlesztő pedagógus képzés támogatása

·        A kerületi tehetséggondozó központ, kerületi tehetségháló kialakításához szakemberek biztosítása

·        Közös továbbképzések szervezése az iskolai és óvodai pedagógusok számára

·        Speciális szakmai tudás megszerzésének támogatása (nyelv, informatika, tehetséggondozó, logopédus, gyógypedagógus, gyógytestnevelő)

 

 

Tárgyi feltételek

 

·        Akadálymentesítés az önkormányzati fenntartású közoktatási intézményekben

·        Nyílászárók cseréjének folytatása

·        Vizesblokkok, tetők felújítása, épületgépészeti fölújítás

·        Játszókertek folyamatos fölújítása, karbantartása, KRESZ parkok és tanösvények létesítése

·        Nyári Napközis Tábor helyszínének felújítása, karbantartása

·        Intézmény felújítás és bővítés a kerület közoktatási intézményeiben

·        A kötelező taneszköz jegyzékben előírt felszerelések beszerzésének folytatása az ütemezésnek megfelelően, az elhasznált, elvavult eszközök folyamatos cseréje

·        Számítógépes hálózat kiépítése az intézmények és az önkormányzat között

-         a partnerség-építésben és kapcsolattartásban a szülőkkel, segítőkkel, a szakmai és társadalmi környezettel

Konkrét célok

 

Nevelési céljaink

 

-        Önálló gondolkodásra képes, kreatív, problémaérzékeny és problémamegoldó beállítottságú, empatikus, toleráns, önálló véleményalkotásra és vélemény-nyilvánításra képes személyiségek kialakítása.

-        Ismerjék meg más népek hagyományait, kultúráját, szokásait és életmódját.

 

Kiemelt hangsúlyt kap, hogy tanulóink:

-        önértékelése helyes legyen,

-        megfelelő önfegyelemmel, szorgalommal, alapvető erkölcsi normákkal rendelkezzenek,

-        reálisan döntsenek továbbtanulásukról

-        törekedjenek egészséges életmódra

-        tisztában legyenek a környezet és természetvédelem fontosságával, ismerjék fel az egyén és a társadalom felelősségét,

-        tanulmányaik befejezése után rendelkezzenek olyan alapműveltséggel, készségekkel, jártasságokkal, magatartási és erkölcsi normákkal, amelyekkel az életük folyamán minden tekintetben megállják a helyüket, sikeres, boldog életet élhetnek.

 

Képzési céljaink

 

-        Felkészítés a középfokú tanulmányokra, alapkészségek elsajátíttatása / olvasás, szövegértés, fogalmazás, helyesírás, nyelvi kommunikáció, számolási és logikai műveletek /.

-        Korszerű, tudományos igényű ismeretek nyújtása / ének, idegen nyelv, informatika /.

-        Tehetséggondozás kiemelten a művészetek területén / ének, tánc, képzőművészet /.

-        Lassabban haladók tanulók segítése, felzárkóztatása.

 

Kötelezettségek és felelősség

 

 

- Az intézmény vezetője felelős azért, hogy az intézmény minden dolgozója, tanulója, a szülők és a társadalmi partnerek számára elérhető legyen a Közoktatási intézményi esélyegyenlőségi intézkedési terv, ismerjék és kövessék a benne foglaltakat. Az ő felelőssége annak biztosítása is, hogy az intézmény dolgozói minden ponton megkapják a szükséges felkészítést és segítséget a intézkedési terv végrehajtásához. Az egyenlő bánásmód elvét sértő esetekben meg kell tennie a szükséges lépéseket.

- Az intézmény minőségirányítási team-jének vezetője felelős a Közoktatási intézményi esélyegyenlőségi intézkedési terv megvalósításának koordinálásáért, a intézkedési terv végrehajtásának nyomonkövetéséért, és az esélyegyenlőség sérülésére vonatkozó esetleges panaszok kivizsgálásáért.

- A nevelőtestület minden tagja felelős azért, hogy tisztában legyen az egyenlő bánásmódra és esélyegyenlőségre vonatkozó jogi előírásokkal, biztosítsa a diszkriminációmentes oktatást, nevelést, a befogadó és toleráns légkört, és megragadjon minden alkalmat, hogy az esélyegyenlőséggel kapcsolatos ismereteit bővítő képzésen, egyéb programon részt vegyen. A nevelőtestület minden tagjának felelőssége továbbá, hogy ismerje az intézkedési tervben foglaltakat és közreműködjön annak megvalósításában; illetve az esélyegyenlőség sérülése esetén jelezze azt a felettesének, illetve az illetékes munkatársának.

- Minden, az intézménnyel szerződéses viszonyban álló, szolgáltatást nyújtó fél felelőssége, hogy ismerje a Közoktatási intézményi esélyegyenlőségi intézkedési tervet és magára nézve is kötelezőként kövesse azt.

 

 

Akcióterv

 

A közoktatási intézkedési terv felülvizsgálatából adódó feladatok (kerületi feladatok)

 

A szakmai programokban továbbra is kiemelt nevelési területek:

·        az egészséges életmódra nevelés

·        az anyanyelvi nevelés, fejlesztés

·        környezeti nevelés

·        az iskolai életre felkészítés

·        játékos mozgásfejlesztés

 

Személyi feltételeket illetően:

·        a fejlesztőpedagógusi képzettség megszerzésének ösztönzése (továbbképzési tervek)

 

A tárgyi körülmények terén:

·        a játékok, bútorok felújítása, pótlása

·        képességfejlesztő eszközök beszerzése

·        az informatikai hálózat kiépítése, számítógépek és az Internetre csatlakozás biztosítása

·        a játszókertek fejlesztése az EU szabványnak megfelelően, tanösvények, sport udvarok, KRESZ parkok létrehozása

·        az épületek folyamatos, az eddiginél nagyobb ütemű fölújítása külső források bevonásával. Az energiatakarékos, korszerű megoldások ösztönzése és támogatása

 

Javaslatok

 

·        a jogszabályi változásoknak megfelelően a sajátos nevelési igényű tanulók oktatásának biztosítása integráltan, illetőleg a szükséges felülvizsgálatok elvégzése

 

Gyermekvédelem

 

A kerületi gyermek- és ifjúságvédelmi munka számos szakmai partner együttműködésére épül, így különösen a jelzőrendszer tagjainak összefogására. Közös munkájuk összehangolása az önkormányzatnak is feladata. Ennek érdekében a gyermekvédelmi koordinátor felügyeli az iskolai és óvodai gyermekvédelmi felelősök munkáját, biztosítja naprakész szakmai ismereteik folyamatos frissítését.

 

Feladatok:

 

Javaslatok:

 

 


A helyzetelemzésben felmerült esélyegyenlőségi kockázatok és problémák

 

 

Helyzetelemzés megállapítására (problémára) hivatkozás

 

Cél

konkrét szöveges megfogalmazása

 

Intézkedés leírása

 

Az intézkedés felelőse

 

Az intézkedés megvalósítá-sának határideje

Az intézkedés eredményes-ségét mérő indikátor rövidtávon  (1 év)

Az intézkedés eredményes-ségét mérő indikátor középtávon (3 év)

Az intézkedés eredményessé-

gét mérő indiká-

tor

hosszútávon      (6 év)

Elhasználódott épület,

Teljes egészében felújított épület

Pályázat

Fenntartó

2009. szept. 01.

 

Felújított épület

 

Akadálymentesség hiánya

Akadálymentesség megvalósulása

Pályázat,

akadálymentesítés

Fenntartó

 

 

Akadály-

mentesség

 

Részben korszerűtlen eszközök

Korszerű

eszközök, berendezések

Pályázatok,

egyéb források keresése

 

Fenntartó, igazgató

 

Folyamatos

 

Korszerű eszközök

 

Korszerű eszközök

 

Korszerű eszközök

SNI tanulók eseti aránytalan megoszlása

Az osztályok

arányosabb terhelése

Új tanuló

felvételekor döntés

Felülvizsgálat indokolt esetben

 

igazgató

 

Folyamatos

 

Arányosabb eloszlás

 

Arányosabb eloszlás

 

Arányosabb eloszlás

A HH és HHH évismétlők aránya egyes tanévben jelentősen magasabb az átlagnál

 

Csökkentés

 

Egyéni haladási ütem, fejlesztés, szakértők bevonása, mentori támogatás

 

igazgató

 

2012.

 

25 %

 

20%

 

15%

A szakiskolában történő továbbtanulás az országos átlagnál magasabb

 

Az országos átlagnál jobb arány, többen kerüljenek érettségit adó középfokra

 

Fejlesztés, felkészítők szervezése, nem szakrendszerű oktatás, szülők meggyőzése

 

Gyermekvédelmi felelős, osztályfőnökök, szaktanárok

 

2010.

 

19 %

 

18%

 

 

A HH és HHH tanulók aránya alacsonyabb a nyári táborokban, erdei iskolákban

A nyolc év folyamán legalább egy alkalommal jussanak el táborba, erdei iskolába

Anyagi támogatás megszerzése, szülők meggyőzése

 

Gyermekvédelmi felelős, osztályfőnökök

 

Folyamatos

 

30%

 

50%

 

70 %

Az iskolán kívüli segítő programok iránti érdeklődés alacsony

 

A résztvevők arányának növelése

 

Tájékoztatás, pályázat

 

Gyermekvédelmi felelős, osztályfőnökök

 

Folyamatos

 

1%

 

2%

 

 

Nem rendelkezünk nyelvi laborral

 

A nyelvi labor kialakítása

 

Pályázat

 

Fenntartó,

igazgató

 

2015.

 

 

Minden tanuló számára hozzáférhető a nyelvi labor

 A számítástechnika termek felszerelése részben elavult

 

Korszerű eszközökkel rendelkező számítástechnika termek, osztálytermek működtetése

 

Helyi költségvetés, pályázatok

 

Fenntartó, igazgató, informatika tanár

 

Folyamatos

 

 

Szaktantermek, tantermenként 1 korszerű, teljes konfiguráció

 

Egyetlen interaktív táblával rendelkezünk

A tantermek 2/3 részében rendelkezésre álljon az interaktív tábla

 

Pályázat

 

Fenntartó

 

2009.

 

 

 

A tantermek 2/3 részében használjuk

Gyakran nehezen érünk el eredményt a HH, HHH, SNI, különösen a magatartási és beilleszkedési nehézségekkel küzdő tanulók esetében

 

A problémák hatékony kezelése, megoldása

 

Szülők együttműködésének megnyerése, pedagógusok sokirányú felkészítése,

szakemberek bevonása

 

Igazgató, gyermekvédelmi felelős, osztályfőnökök

 

 

 

 

 

Valamennyi pedagógus szakirányú továbbképzésen vett részt, működik a Szülők iskolája

 


 

Megvalósítás és monitoring

 

Intézményünk éves munkatervében tervezi az esélyegyenlőségi terv megvalósítását segítő konkrét feladatokat, melyben jelöli a felelősöket és a határidőket. Év végi beszámolójában pedig értékeli azok megvalósulását.

 

 

 

Nyilvánosság

 

Az iskola Esélyegyenlőségi intézkedési terve nyilvános, minden érdeklődő számára megtekinthető.

 

Az Esélyegyenlőségi intézkedési terv egy-egy példánya a következő személyeknél, illetve intézményeknél tekinthető meg:

 

        az iskola fenntartójánál;

        az iskola irattárában;

        az iskola könyvtárában;

        az iskola nevelői szobájában;

        az iskola igazgatójánál;

        az iskola honlapján.

 

 

 

Konzultáció és visszacsatolás

 

A intézkedési terv kidolgozása elfogadását megelőzően biztosítjuk a konzultáció és véleményformálás lehetőségét a fenntartó, szülők, tanulók és a megvalósításban érintett szakmai partnerek képviselőinek bevonásával.

 

A végrehajtás menetében összegyűjtjük és lehetőség szerint figyelembe vesszük minden érintett fél (tanulók, dolgozók, szülők, egyéb partnerek) írásban megfogalmazott észrevételeit; kiegészítéseit, javaslatait.

 

 

Szankcionálás

 

 

Ha az évenkénti önértékelés során kiderül, hogy a vállalt célokat nem sikerült teljesíteni, az érintett felelősök írásban elemzik a sikertelenség okait, megfogalmazva a következő feladatokat, és a javaslatokat az intézkedési terv módosítására. A módosított intézkedési tervet a nevelőtestület fogadja el.

 

Az intézkedési terv betartása az elfogadást és a fenntartó jóváhagyását követően kötelező a megvalósításban résztvevőkre nézve. Értékelése a pedagógus értékelési rendszer része.

 

 

 

Az Esélyegyenlőségi intézkedési terv elfogadása és jóváhagyása

 

 

 

Az Esélyegyenlőségi intézkedési tervet az iskolai Diákönkormányzat véleményezte és elfogadásra javasolta.

 

Budapest, 2007. december

 

 

 

Pirók Gabriella

 

 

 

 

Dök segítő tanár

 

az iskolai Dök vezetője

 

 

 

 

 

 

 

Az Esélyegyenlőségi intézkedési tervet az iskola Szülői Szervezete véleményezte és elfogadásra javasolta.

 

Budapest, 2007. december

 

 

 

 

 

Kovács Károly

 

 

 

 

az iskolai SzüSze vezetője

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Az Esélyegyenlőségi intézkedési terv érvényessége

 

 

 

 

Az Ady Endre Általános Iskola Esélyegyenlőségi intézkedési tervét a nevelőtestület

 

2007. december 10-ei

 

értekezletén megtárgyalta és elfogadta.

 

 

 

 

Budapest, 2007. december 10.

 

 

 

 

 

dr. Molnárné Ruszinkó Mária

igazgató


JEGYZŐKÖNYV

 

Készült az Ady Endre Általános Iskola nevelőtestületi értekezletén

Helye:               Ady Endre Általános Iskola

                        1196 Budapest, Ady Endre út 73-75.

Ideje:                2007. december 10.

 

 

A jelenlévők a korábban megvitatott módosítási javaslatokkal véglegesített

 

Esélyegyenlőségi intézkedési terv

 

dokumentumot, nyílt szavazással, egyhangúlag elfogadták.

 

 

 

Budapest, 2007.12.10.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

jegyzőkönyv vezető

 

tanár

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


HATÁROZAT

 

 

 

 

Az ADY ENDRE ÁLTALÁNOS ISKOLA

Esélyegyenlőségi intézkedési tervét

 

 

 

BUDAPEST FŐVÁROS XIX. KERÜLET KISPEST ÖNKORMÁNYZAT

KÉPVISELŐ TESTÜLETE

 

 

 

 

2008. február hó        napján tartott ülésén jóváhagyta.

 

 

 

 

 

 

 

 

Budapest, 2008.

 

 

 

 

Gajda Péter

polgármester

 

Vissza a főoldalra