Ady Endre Általános Iskola
KÖzoktatÁsi intÉzmÉnyi esÉlyegyenlŐsÉgi intÉzkedÉsi terve
a
halmozottan hátrányos helyzetű gyerekek oktatási
sikeressége érdekében
A Pedagógiai program
melléklete
Elfogadva:
2007. december 10.
TARTALOMJEGYZÉK
Az Ady Endre Általános Iskola
rövid bemutatása
A nevelés és oktatás
eredményességére vonatkozó adatok vizsgálata
Továbbtanulási mutatók az
intézményben
A kompetencia mérések
eredményei
Iskolán kívüli segítő
programokban való részvétel
Az oktatás, nevelés
feltételeinek vizsgálata az intézményben
Az intézmény pedagógiai
programjának, oktatási, nevelési gyakorlatának vizsgálata
Az intézmény és szakmai és
társadalmi környezete kapcsolatrendszerének vizsgálata
Konkrét célok a kerület
közoktatás-politikai koncepciója alapján
A közoktatási intézkedési
terv felülvizsgálatából adódó feladatok (kerületi feladatok)
A helyzetelemzésben felmerült
esélyegyenlőségi kockázatok és problémák
Az Esélyegyenlőségi
intézkedési terv elfogadása és jóváhagyása
Az Esélyegyenlőségi
intézkedési terv érvényessége
Az Európai Uniós elvárások
alapján a települések, kistérségek, régiók feladata a társadalmi egyenlőtlenségek csökkentése.
Az esélyegyenlőség
biztosítása és előmozdítása nem összemosható, egymással nem helyettesíthető,
jól elkülönített fogalmak, amelyek egyben egymást kiegészítő célokat jelölnek
meg.
Az esélyegyenlőség
biztosítása olyan, általában passzív cselekedet, amely valamit kinyit, lehetővé
tesz az adott védett csoport számára is.
Az esélyegyenlőség
előmozdítása aktív cselekedet, amelynek eredménye, hogy a védett csoport tagjai
valóban élni tudnak a számukra is nyitott lehetőségekkel.
Esélyegyenlőség
érvényesüléséről csak akkor beszélhetünk, ha mindkét cél egyszerre teljesül, az
adott védett csoport tényleges résztvevővé válik.
A
fenntartó és intézményei fogadókészségét fejleszteni kell, ki kell alakítani a
·
megkülönböztetés
tilalmát, egyenlő bánásmódot,
·
az emberi
méltóság tiszteletben tartását,
·
a társadalmi
szolidaritás kialakítását.
Az
esélyegyenlőség pozitív befolyásolásához szükséges megerősítő intézkedések
készítése, ennek stratégiai terve az esélyegyenlőségi program. Az
esélyegyenlőségi program része egy részletes, alapos helyzetelemzés, az
alapelvek, célok meghatározása, a továbblépés lehetőségeinek megkeresése, amelyhez
elengedhetetlenül szükséges a partnerségi megközelítés.
Az
Esélyegyenlőségi program alapja a Köztársasági Esélyegyenlőségi Program, amely
kiterjed:
Az
esélyegyenlőség előmozdítása konkrét, a hátrányok kiegyenlítését segítő
intézkedések végrehajtásával érhető el. A területet érintő szabályozásnak ennek
megfelelően az a feladata, hogy olyan keretet biztosítson az állami
intézkedéseknek, amelyek a közösségi erőforrások leghatékonyabb felhasználását
teszik lehetővé.
Fontos, a program
megvalósításához a garanciák, módszerek meghatározása, az ehhez szükséges
intézkedési terv készítése.
Az esélyegyenlőségi programunkkal
különösen a közoktatás terén megvalósuló esélyegyenlőség előmozdítását
kell ösztönöznünk.
Az esélyegyenlőség
érvényesítése érdekében különös figyelmet kell fordítanunk minden
infrastrukturális és szakmai fejlesztés támogatása esetén a halmozottan
hátrányos helyzetű tanulók és a sajátos nevelési igényű tanulók oktatási
helyzetére a beruházásokban, fejlesztésekben, a közoktatási intézményeinkben.
Kiemelten fontos az érintett intézmények oktatásszervezési gyakorlatának
áttekintésével, illetve az intézmények tanulói összetételének
összehasonlításával annak vizsgálata, hogy érvényesül-e a XIX. kerületben a diszkriminációmentesség,
szegregációmentesség, és a halmozottan hátrányos helyzetű tanulók
oktatási és társadalmi integrációjának támogatása.
A halmozottan hátrányos
helyzetű gyerekek esélyegyenlősége előmozdításának elengedhetetlen
feltétele az egyenlő hozzáférés biztosításán túl, olyan támogató lépések,
szolgáltatások tervezése és megvalósítása, amelyek csökkentik meglévő
hátrányaikat, javítják iskolai sikerességüket.
Az
Ady Endre Általános Iskola Budapest XIX.
kerületében, Kispesten, a
lakótelep és a hagyományos, kertes, családi házas településrész határán, az Ady
Endre úton található.
Közlekedés
szempontjából jól megközelíthető
minden kispesti és szomszéd kerületben lakó számára. Az iskola mikrokörnyezete
kerületi viszonylatban tipikus. Befogadunk lakótelepi és családi házas
környezetből érkező tanulókat is. Körzetünk is ennek megfelelő.
Épületünk
eredetileg is oktatás céljára épült, 1911-ben.
A demográfiai csúcs idején egy 10 tantermes szárnnyal, abban ebédlővel,
valamint sportudvarral egészült ki.
Az
1962 óta működő ének-zene tagozat országos
és fővárosi szinten is elismert.
A
képzéshez 1989-ben a néptánc oktatás,
majd tíz évvel később a képzőművészeti
nevelés kapcsolódott.
2007-től,
a Kertvárosi Általános iskola jogutódjaként, folytatjuk az ott 1995-ben
bevezetett, azóta eredményesen működő emelt
szintű angol nyelv és számítástechnika oktatást
is.
A fenntartó kispesti önkormányzat
ígérete szerint 2009-ig sor kerül a teljes felújításra, akadálymentesítésre,
ezzel Európa szintű, korszerű feltételekkel működhetünk tovább.
Iskolánkban 18 tanteremben, 10 szaktanteremben folyik a
nevelő-oktató munka.
Az
alsó tagozatosok az új szárnyban dolgoznak, minden osztálynak saját tanterme
van. Rendszerint ugyanott töltik a napközi otthonos időt is.
A
felső tagozatos osztályok számára szaktantermekben folyik az oktatás. A
csoportbontások miatt szükségtantermeket (5 db) is használunk.
A
189 négyzetméteres tornaterem mellett egy tornaszobánk is van, ahol a kerületi
beiskolázású gyógytestnevelés is működik.
Szertáraink
jól felszereltek. A fenntartó önkormányzat eszközfejlesztésre biztosított
keretén felül pályázatokon nyert összegekből és az alapítványoktól kapott
támogatásokból fejlesztettük eszközeinket. Valamennyi tanteremben, a tanáriban
és az irodákban új bútor van.
Könyvtárunkban
több mint 20 000 kötet könyvet (beleértve a tankönyveket is) illetve
elektronikus adathordozót használhatnak az érdeklődők.
Az
épülethez két nagy sportudvar és gondnoki lakás tartozik.
Az
iskola riasztóval felszerelt.
Intézményünkben
az esélyegyenlőség feltételei részben biztosítottak. Megfelelő helyiségekkel
alapvetően ellátott. Az akadálymentesítés megoldatlan, az épület felújításra
szorul. A felszereltség az átlagos képességű tanulók fejlesztéséhez általában
megfelelő, a sajátos nevelési igényű és egyéb fejlesztésre szoruló gyermekek
esetében bővítése szükséges.
Tanuló létszámunk a 2007/2008. tanévben 412 fő.
A
tanulói közösség jelenlegi összetétele:
-
Hátrányos helyzetű tanuló: 47 fő
(11 %)
-
Halmozottan hátrányos helyzetű
17 fő (4 %)
-
Veszélyeztetett tanuló: 127
fő (31%)
-
Rendszeres
gyermekvédelmi támogatásban részesül: 47
fő (11 %)
-
SNI tanuló
23
fő (6%)
-
Logopédiai, vagy
más fejlesztő foglalkozásra jogosult
(szakértői véleménnyel): 103 fő (25%)
Az esélyegyenlőség megteremtése egyre
nagyobb feladatot ró az iskola pedagógusaira.
Iskolánkban
minden pedagógus rendelkezik a megfelelő szakirányú végzettséggel és
szakképzettséggel.
A
munkát egy igazgató és két igazgatóhelyettes irányítja.
45 pedagógus álláshely
betöltésére van lehetőségünk.
Nevelő
munkánkat félállású gyermekvédelmi
felelős és teljes állású könyvtáros segíti.
Fejlesztő pedagógusok, logopédusok,
utazó gyógypedagógusok végzik a
szükséges fejlesztést.
A
tantestület nyitott az új
kezdeményezésekre, módszerekre. 24 fő (53 %) jár a kompetencia alapú oktatás bevezetését megelőző képzésre. Két tanár
szerez további képesítést 120 órás képzésen, hogy taníthasson a nem szakrendszerű oktatás keretében is.
A nevelési és oktatási intézmények tanulói
összetételére, a halmozottan hátrányos helyzetű tanulók arányának
kiegyenlítettségére vonatkozó adatok vizsgálata.
Célja: annak megállapítása, hogy az intézmény
mennyire befogadó, illetve, hogy folytat-e szegregált oktatás-szervezési
gyakorlatot.
OM azonosító: |
038 816 |
|
Intézmény neve, címe: |
Ady Endre
Általános Iskola |
|
Fenntartó neve, címe: |
Budapest
Főváros XIX. ker. Kispest Önkormányzata |
|
Főállású pedagógusok száma: |
45
álláshely + 5 fő
tartósan távollevő |
|
Az intézménybe járó tanulók száma: |
410+2 |
|
Magántanulók száma: |
3 |
|
Sajátos nevelési igényű (SNI)
tanulók száma (diszlexia
és egyéb részképességzavarok is): |
20+3 |
|
ebből |
Integráltan
|
20+3 |
gyógypedagógiai
tagozaton |
0 |
|
HH / HHH tanulók száma: |
47 fő HH 17 fő HHH |
|
Más település(ek)ről bejáró
általános iskolás tanulók száma: |
6 |
|
Más kerület(ek)ből bejáró
általános iskolás tanulók száma |
33 fő |
|
ebből |
HH / HHH |
2 fő HH 0 fő HHH |
A gyermekek, tanulók létszáma az
intézményben az összes feladatellátási hely vonatkozásában |
Összesen: |
HH / HHH: |
|||
|
|
||||
|
Alsó
tagozatos (1-4.) |
|
|
||
ebből |
más
településről/kerületből bejáró |
4 |
0 |
||
|
egyéni
(szülők szgk.-val) |
4 |
0 |
||
Felső
tagozatos (5-8.) |
|
|
|||
ebből |
más
településről/kerületből bejáró |
2 |
0 |
||
|
egyéni
(szülők szgk.-val) |
2 |
0 |
Feladatellátási
hely |
Funkció |
Főállású
pedagógusok létszáma |
Gyermekek,
tanulók száma |
HH,
HHH gyermekek, tanulók száma |
SNI
gyermekek, tanulók száma |
(megnevezése
és címe) |
|||||
Ady Endre Általános Iskola |
|
45
fő |
410
fő |
64
fő |
20+3
fő |
gyermek
és/vagy tanulólétszám az évfolyamon |
gyermek-,
tanulólétszám az évfolyamon az osztályszervezés módja szerint |
||||||||||
(óvoda
vonatkozásában amennyiben releváns, pl. gyógypedagógiai csoport) |
|||||||||||
Normál
(általános) tanterv |
Emelt
szintű oktatás és/vagy két tanítási nyelvű iskolai oktatás |
Gyógypedagógiai
csoport, tagozat |
|||||||||
Összesen |
HH |
HHH |
SNI |
Összesen |
HH |
HHH |
SNI |
Összesen |
HH |
HHH |
|
1
évfolyam |
29 |
2 |
0 |
0+2 |
29 |
2 |
3 |
0 |
0 |
0 |
0 |
2
évfolyam |
39 |
7 |
6/2 |
3 |
32 |
5 |
1 |
0 |
0 |
0 |
0 |
3
évfolyam |
41 |
20 |
0/0 |
1+1 |
21 |
1 |
1 |
2 |
0 |
0 |
0 |
4
évfolyam |
63 |
43 |
9/5 |
6 |
20 |
1 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
5
évfolyam |
66 |
23 |
2/1 |
4 |
43 |
7 |
3 |
1 |
0 |
0 |
0 |
6
évfolyam |
64 |
35 |
2/2 |
1 |
29 |
1 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
7
évfolyam |
54 |
39 |
6/0 |
1 |
15 |
3 |
1 |
0 |
0 |
0 |
0 |
8
évfolyam |
54 |
28 |
0/1 |
1 |
26 |
1 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Osztály (évf. és betűjele) vagy óvodai csoport (foka és neve) |
gyermek-, tanulólétszám az osztályban, csoportban |
Osztályszervezés módja (csak általános iskola)
(jelölje X-szel) |
||||||
Normál (általános) tanterv |
Emelt szintű oktatás és/vagy két tanítási nyelvű
iskolai oktatás |
Gyógypedagógiai tagozat |
||||||
Összesen |
HH |
HHH |
SNI |
|||||
1.a |
29 |
2 |
0 |
0+2 |
|
x |
|
|
2.a |
16 |
8 |
2 |
2 |
x |
x |
|
|
2.b |
24 |
4 |
1 |
0 |
|
x |
|
|
3.a |
20 |
0 |
0 |
0+1 |
x |
|
|
|
3.b |
21 |
1 |
1 |
3 |
|
x |
|
|
4.a |
24 |
4 |
2 |
2 |
x |
|
|
|
4.b |
20 |
1 |
0 |
0 |
|
x |
|
|
4.c |
19 |
6 |
3 |
4 |
x |
|
|
|
5.a |
24 |
2 |
1 |
4 |
x |
|
|
|
5.b |
26 |
2 |
1 |
1 |
|
x |
|
|
5.c |
16 |
4 |
2 |
0 |
x |
x |
|
|
6.a |
25 |
0 |
0 |
1 |
x |
|
|
|
6.b |
22 |
1 |
0 |
0 |
|
x |
|
|
6.c |
17 |
2 |
2 |
0 |
x |
x |
|
|
7.a |
23 |
0 |
0 |
0 |
x |
|
|
|
7.b |
16 |
2 |
1 |
0 |
|
x |
|
|
7.c |
15 |
7 |
0 |
1 |
x |
x |
|
|
8.a |
19 |
0 |
0 |
1 |
x |
|
|
|
8.b |
17 |
0 |
0 |
0 |
|
x |
|
|
8.c |
19 |
1 |
1 |
1 |
x |
x |
|
Az
egyes évfolyamokon előfordul, hogy az osztályokon belül a HH és HHH tanulók
aránya nem egyenletes. Ennek oka az emelt szintű oktatás adott osztályban,
illetve a két iskola összevonása. Alacsonyabb osztálylétszámokban az arányuk
magasabb, pedagógiailag azonban indokoltnak tartjuk, hogy az alacsonyabb
létszámú csoportokba kerüljenek ezek a tanulók.
Célja:
annak megállapítása, hogy az intézményben folyó pedagógiai munka mennyire biztosítja
a halmozottan hátrányos helyzetű tanulók eredményes oktatását, mennyire sikeres
szociális hátrányaik kompenzálásában, esélyegyenlőségük előmozdításában.
Évfolyam |
tanulók
létszáma |
|||||||||||
2004/2005 |
2005/2006 |
2006/2007 |
2007/2008 |
|||||||||
összlétszám |
képesség-kibonta-koztató |
integrációs |
Összlétszám |
képesség-kibonta-koztató |
integrációs |
összlétszám |
képesség-kibonta-koztató |
integrációs |
összlétszám |
képesség-kibonta-koztató |
integrációs |
|
1. |
|
|
|
0 |
|
0 |
|
0 |
|
0 |
|
|
2. |
|
|
|
0 |
|
0 |
|
0 |
|
0 |
|
|
3. |
|
|
|
0 |
|
0 |
|
0 |
|
0 |
|
|
4. |
|
|
|
0 |
|
0 |
|
0 |
|
0 |
|
|
5. |
|
|
|
0 |
|
0 |
|
0 |
|
0 |
|
|
6. |
|
|
|
0 |
|
0 |
|
0 |
|
0 |
|
|
7. |
|
|
|
0 |
|
0 |
|
0 |
|
0 |
|
|
8. |
|
|
|
0 |
|
0 |
|
0 |
|
0 |
|
|
A
korábbi időszakban nem vettük igénybe ezt a lehetőséget.
Összevont
intézmény a 2007/2008. tanévtől
|
Évfolyamismétlők
aránya (%) |
Magántanulók
aránya (%) |
Az
előző tanévben 250 óránál többet hiányzó tanulók aránya
(%) |
|||
|
összlétszámon
belül |
HH
/ HHH-tanulók körében |
összlétszámon
belül |
HH
/ HHH-tanulók körében |
összlétszámon
belül |
HH
/ HHH-tanulók körében |
2003/2004 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
2004/2005 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
2005/2006 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
2006/2007 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
2007/2008 (tervezett) |
1 |
0 |
1 |
2 |
0,2 |
0 |
2008/2009 (tervezett) |
2 |
1 |
1 |
0 |
0,2 |
0 |
országos átlag 2005/2006 |
2,11% |
0,61% |
0,37% |
Ady
Endre Általános Iskola 2007. szeptember 1-ig
|
Évfolyamismétlők
aránya (%) |
Magántanulók
aránya (%) |
Az
előző tanévben 250 óránál többet hiányzó tanulók aránya
(%) |
|||
|
összlétszámon
belül |
HH
/ HHH-tanulók körében |
összlétszámon
belül |
HH
/ HHH-tanulók körében |
összlétszámon
belül |
HH
/ HHH-tanulók körében |
2003/2004 |
0 |
0 |
1,4 |
0 |
0 |
0 |
2004/2005 |
0,8 |
0 |
1,7 |
0 |
0 |
0 |
2005/2006 |
0,8 |
0 |
0,8 |
0 |
0 |
0 |
2006/2007 |
0,3 |
0 |
0,9 |
0 |
0 |
0 |
2007/2008 (tervezett) |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
2008/2009 (tervezett) |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
országos átlag 2005/2006 |
2,11% |
0,61% |
0,37% |
Kertvárosi
Általános Iskola 2007. szeptember 1-ig.
|
Évfolyamismétlők
aránya (%) |
Magántanulók
aránya (%) |
Az
előző tanévben 250 óránál többet hiányzó tanulók aránya
(%) |
|||
|
összlétszámon
belül |
HH
/ HHH-tanulók körében |
összlétszámon
belül |
HH
/ HHH-tanulók körében |
összlétszámon
belül |
HH
/ HHH-tanulók körében |
2003/2004 |
2 |
66/n.a |
0 |
0/0 |
0,6 |
0/0 |
2004/2005 |
1,3 |
0/0 |
1,3 |
0/0 |
0,6 |
0/0 |
2005/2006 |
0 |
0/0 |
0 |
0/0 |
0 |
0/0 |
2006/2007 |
2,1 |
33/0 |
0 |
0/0 |
0,7 |
0/0 |
2007/2008 (tervezett) |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
2008/2009 (tervezett) |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
országos átlag 2005/2006 |
2,11% |
0,61% |
0,37% |
A végzősök
hány százaléka tanult tovább az egyes iskolatípusokban?
Összevont intézmény
2007/2008. tanévtől
|
Gimnázium
(%) |
Szakközépiskola
(érettségit adó képzés) (%) |
Szakiskolai
képzés (%) |
Speciális
szakiskola (%) |
Nem
tanult tovább (%) |
|||||
|
összlétszámon
belül |
HH
/ HHH-tanulók körében |
összlétszámon
belül |
HH
/ HHH-tanulók körében |
összlétszámon
belül |
HH
/ HHH-tanulók körében |
összlétszámon
belül |
HH
/ HHH-tanulók körében |
összlétszámon
belül |
HH
/ HHH-tanulók körében |
2003/2004 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
2004/2005 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
2005/2006 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
2006/2007 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
2007/2008 (tervezett) |
38 |
0 |
45 |
100/100 |
17 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
2008/2009 (tervezett) |
39 |
30/0 |
42 |
40/0 |
19 |
30/100 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
országos átlag 2005/2006 |
36,6% |
43,1% |
19,0% |
1,3% |
|
|
Ady
Endre Általános Iskola 2007. szeptember 1-ig.
|
Gimnázium
(%) |
Szakközépiskola
(érettségit adó képzés) (%) |
Szakiskolai
képzés (%) |
Speciális
szakiskola (%) |
Nem
tanult tovább (%) |
|||||
|
összlétszámon
belül |
HH
/ HHH-tanulók körében |
összlétszámon
belül |
HH
/ HHH-tanulók körében |
összlétszámon
belül |
HH
/ HHH-tanulók körében |
összlétszámon
belül |
HH
/ HHH-tanulók körében |
összlétszámon
belül0 |
HH
/ HHH-tanulók körében |
2003/2004 |
30 |
0 |
35 |
0 |
35 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
2004/2005 |
28 |
0 |
33 |
0 |
39 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
2005/2006 |
46 |
0 |
35 |
0 |
19 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
2006/2007 |
46 |
0 |
46 |
0 |
8 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
2007/2008 (tervezett) |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
2008/2009 (tervezett) |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
országos átlag 2005/2006 |
36,6% |
43,1% |
19,0% |
1,3% |
|
|
Kertvárosi
Általános Iskola 2007. szeptember 1-ig.
|
Gimnázium
(%) |
Szakközépiskola
(érettségit adó képzés) (%) |
Szakiskolai
képzés (%) |
Speciális
szakiskola (%) |
Nem
tanult tovább (%) |
|||||
|
összlétszámon
belül |
HH
/ HHH-tanulók körében |
összlétszámon
belül |
HH
/ HHH-tanulók körében |
összlétszámon
belül |
HH
/ HHH-tanulók körében |
összlétszámon
belül |
HH
/ HHH-tanulók körében |
összlétszámon
belül |
HH
/ HHH-tanulók körében |
2003/2004 |
52 |
0/0 |
40 |
20/n.a |
8 |
0/0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
2004/2005 |
7,1 |
0/0 |
50 |
28/n.a |
42,9 |
0/0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
2005/2006 |
29 |
20/n.a |
47 |
37/n.a |
24 |
0/0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
2006/2007 |
40 |
11/0 |
40 |
11/0 |
20 |
4/0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
2007/2008 (tervezett) |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
2008/2009 (tervezett) |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
országos átlag 2005/2006 |
36,6% |
43,1% |
19,0% |
1,3% |
|
|
Összevont intézmény
2007/2008. tanévtől
|
2003 |
2004 |
2006 |
2007 |
|||||
Országos
kompetencia-mérés eredménye |
Iskola
átlaga |
Országos
átlag |
Iskola
átlaga |
Országos
átlag |
Iskola
átlaga |
HH
/ HHH tanulók átlaga |
Országos
átlag |
Iskola
átlaga |
HH
/ HHH tanulók átlaga |
Szövegértés |
|||||||||
6. évfolyam |
|
500 |
|
509 |
|
|
493 |
|
|
8. évfolyam |
|
– |
|
500 |
|
|
497 |
|
|
10. évfolyam |
|
500 |
|
499 |
|
|
501 |
|
|
Matematika |
|||||||||
6. évfolyam |
|
500 |
|
505 |
|
|
493 |
|
|
8. évfolyam |
|
– |
|
500 |
|
|
494 |
|
|
10. évfolyam |
|
500 |
|
497 |
|
|
499 |
|
|
Ady
Endre Általános Iskola 2007. szeptember 1-ig.
|
2003 |
2004 |
2006 |
2007 |
|||||
Országos
kompetencia-mérés eredménye |
Iskola
átlaga |
Országos
átlag |
Iskola
átlaga |
Országos
átlag |
Iskola
átlaga |
HH
/ HHH tanulók átlaga |
Országos
átlag |
Iskola
átlaga |
HH
/ HHH tanulók átlaga |
Szövegértés |
|||||||||
6. évfolyam |
|
500 |
584 |
509 |
|
|
493 |
573 |
|
8. évfolyam |
|
– |
479 |
500 |
530 |
|
497 |
503 |
|
10. évfolyam |
|
500 |
- |
499 |
- |
|
501 |
- |
|
Matematika |
|||||||||
6. évfolyam |
|
500 |
545 |
505 |
|
|
493 |
545 |
|
8. évfolyam |
|
– |
454 |
500 |
516 |
|
494 |
465 |
|
10. évfolyam |
|
500 |
- |
497 |
- |
|
499 |
- |
|
Kertvárosi
Általános Iskola 2007. szeptember 1-ig
|
2003 |
2004 |
2006 |
2007 |
|||||
Országos
kompetencia-mérés eredménye |
Iskola
átlaga |
Országos
átlag |
Iskola
átlaga |
Országos
átlag |
Iskola
átlaga |
HH
/ HHH tanulók átlaga |
Országos
átlag |
Iskola
átlaga |
HH
/ HHH tanulók átlaga |
Szövegértés |
|||||||||
6. évfolyam |
|
500 |
527 |
509 |
|
- |
493 |
- |
|
8. évfolyam |
|
– |
545 |
500 |
|
483 |
497 |
504 |
|
10. évfolyam |
|
500 |
- |
499 |
|
- |
501 |
- |
|
Matematika |
|||||||||
6. évfolyam |
|
500 |
493 |
505 |
|
- |
493 |
- |
|
8. évfolyam |
|
– |
575 |
500 |
|
493 |
494 |
486 |
|
10. évfolyam |
|
500 |
- |
497 |
|
|
499 |
- |
|
Az intézmény pedagógusai
részt vettek-e az elmúlt három évben az alábbi pedagógiai módszertani képzésen
(legalább 30 órás képzés)
Módszertani terület |
Résztvevő főállású pedagógusok |
Hatékony együttnevelés az iskolában - IPR
képzés |
0 |
Egyéni haladási ütemet segítő differenciált tanulásszervezés |
1 |
Kooperativ tanulás, kompetencia alapú oktatás |
24 |
Projektpedagógia |
2 |
Drámapedagógia |
0 |
Az intézmény pedagógusai részt vesznek a hatékony együttnevelést
segítő továbbképzéseken. Szükséges ezek további tervezése.
Összegzés
Célunk:
-
a
bukások arányának csökkentése
-
a
magántanulók arányának csökkentése
-
a
kompetencia alapú oktatás bevezetése
-
pedagógusok
továbbképzése
-
szakértők
bevonása
-
mérési
anyagok vásárlása
-
mérési
eredmények javítása.
Célja, hogy az iskola valamennyi tanulója egyenlő mértékben
használhatja az iskola berendezéseit, helyiségeit, szolgáltatásait (pl.
könyvtár, számítástechnika terem, szakkörök). Részt vehetnek az iskola által
szervezett programokon, tehetséggondozó és felzárkóztató foglalkozásokon,
versenyeken.
Osztályfőnökök, szaktanárok, gyermekvédelmi felelős, fejlesztő- és
gyógypedagógusok, logopédusok segítik a halmozottan hátrányos helyzetű
gyerekeket a számukra kínált támogatások eléréséhez, igénybevételéhez.
A tanulók hány százaléka
vett/vesz részt az alábbi programokban?
Összevont intézmény
2007/2008. tanévtől
|
Létszám |
tervezett
létszám |
||||||
Programok |
2005/2006 |
2006/2007 |
2007/2008 |
2008/2009 |
||||
Összlét-számon
belül |
HH
/ HHH tanulók körében |
Összlét-számon
belül |
HH
/ HHH tanulók körében |
Összlét-számon
belül |
HH
/ HHH tanulók körében |
Összlét-számon
belül |
HH
/ HHH tanulók körében |
|
Alapfokú művészet-oktatás |
0 |
0 |
0 |
0 |
31 |
42 |
35 |
42 |
Kisebbségi program |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Napközi |
0 |
0 |
0 |
0 |
54 |
70/88 |
60 |
70/88 |
Szakkör |
0 |
0 |
0 |
0 |
56 |
n.a |
60 |
50/60 |
Iskolai nyári tábor |
0 |
0 |
0 |
0 |
40 |
43/0 |
40 |
50/50 |
Erdei iskola |
0 |
0 |
0 |
0 |
25 |
38/0 |
25 |
35/10 |
Énekkar |
0 |
0 |
0 |
0 |
74 |
11/18 |
80 |
15/20 |
Ady
Endre Általános Iskola 2007. szeptember 1-ig
|
Létszám |
tervezett
létszám |
||||||
Programok |
2005/2006 |
2006/2007 |
2007/2008 |
2008/2009 |
||||
Összlét-számon
belül |
HH
/ HHH tanulók körében |
Összlét-számon
belül |
HH
/ HHH tanulók körében |
Összlét-számon
belül |
HH
/ HHH tanulók körében |
Összlét-számon
belül |
HH
/ HHH tanulók körében |
|
Alapfokú művészet-oktatás |
36 |
48/100 |
37 |
75/60 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Kisebbségi program |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Napközi |
50 |
76/100 |
50 |
100/100 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Szakkör |
22 |
45/100 |
31 |
60/60 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Iskolai nyári tábor |
38 |
36/100 |
37 |
35/60 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Erdei iskola |
64 |
76/100 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Énekkar |
120 |
n.a |
90 |
n.a |
0 |
0 |
0 |
0 |
Kertvárosi
Általános Iskola 2007. szeptember 1-ig
|
Létszám |
tervezett
létszám |
||||||
Programok |
2005/2006 |
2006/2007 |
2007/2008 |
2008/2009 |
||||
Összlét-számon
belül |
HH
/ HHH tanulók körében |
Összlét-számon
belül |
HH
/ HHH tanulók körében |
Összlét-számon
belül |
HH
/ HHH tanulók körében |
Összlét-számon
belül |
HH
/ HHH tanulók körében |
|
Alapfokú művészet-oktatás |
12 |
3/n.a |
18 |
25/0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Kisebbségi program |
0 |
0/0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Napközi |
52 |
66/n.a |
56 |
70/92 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Szakkör |
49 |
49/n.a |
60 |
65/40 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Iskolai nyári tábor |
12 |
20/n.a |
20 |
18/12 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Erdei iskola |
30 |
25/n.a |
42 |
22/12 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Az
intézmény tanulói részt vesznek napközis foglalkozásokon, szakkörökön, nyári
táborokon. A programokba bevonjuk a HH tanulókat is. Célunk, hogy a nyolc
évfolyam elvégzése alatt minden tanuló legalább egy alkalommal eljusson
táborba, erdei iskolába. Ehhez anyagi támogatást is próbálunk szerezni.
A tanulók hány százaléka
vett/vesz részt az alábbi programokban?
Összevont intézmény
2007/2008. tanévtől
|
Létszám |
tervezett létszám |
||||||
Programok |
2005/2006 |
2006/2007 |
2007/2008 |
2008/2009 |
||||
Összlét-számon belül |
HH/ HHH tanulók körében |
Összlét-számon belül |
HH / HHH tanulók körében |
Összlét-számon belül |
HH / HHH tanulók körében |
Összlét-számon belül |
HH / HHH tanulók körében |
|
Útravaló Program |
0 |
0 |
0 |
0 |
0,2 |
0 |
0,2 |
0 |
Arany János Program |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Tanoda |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Egyéb |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Ady
Endre Általános Iskola 2007. szeptember 1-ig.
|
Létszám |
tervezett létszám |
||||||
Programok |
2005/2006 |
2006/2007 |
2007/2008 |
2008/2009 |
||||
Összlét-számon belül |
HH/ HHH tanulók körében |
Összlét-számon belül |
HH / HHH tanulók körében |
Összlét-számon belül |
HH / HHH tanulók körében |
Összlét-számon belül |
HH / HHH tanulók körében |
|
Útravaló Program |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Arany János Program |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Tanoda |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Egyéb |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Kertvárosi
Általános Iskola 2007. szeptember 1-ig
|
Létszám |
tervezett létszám |
||||||
Programok |
2005/2006 |
2006/2007 |
2007/2008 |
2008/2009 |
||||
Összlét-számon belül |
HH/ HHH tanulók körében |
Összlét-számon belül |
HH / HHH tanulók körében |
Összlét-számon belül |
HH / HHH tanulók körében |
Összlét-számon belül |
HH / HHH tanulók körében |
|
Útravaló Program |
0 |
0 |
0,7 |
0/0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Arany János Program |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Tanoda |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Egyéb |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Az
iskola tanulói általában nem vesznek részt a fenti programokban. A jelenlegi
egyetlen résztvevő tapasztalatai alapján megvizsgáljuk, hogy szervezésével
hatékonyabbá tehető-e az oktatás-nevelés.
A
szülők és pedagógusok figyelmét felhívjuk a lehetőségre.
Célja: annak megállapítása, hogy az intézményben rendelkezésre
állnak-e a halmozottan hátrányos helyzetű gyerekek/tanulók eredményes
oktatásának, nevelésének alapvető feltételei.
eszköz/létesítmény |
darab |
az
eszközt / létesítményt használó |
|||
gyermekek,
tanulók száma |
HH
/ HHH gyermekek, tanulók száma |
sajátos
nevelési igényű gyermekek, tanulók száma |
|||
logopédiai
foglalkoztató, egyéni fejlesztő szoba |
4 |
103 |
17/4 |
20 |
|
nyelvi labor |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
Szükségtanterem |
5 |
238 |
26/6 |
8 |
|
számítástechnikai szaktanterem |
2 |
355 |
32/11 |
16 |
|
számítógép (min. P4 szintű) |
55 |
355 |
32/11 |
16 |
|
ebből |
internet hozzáféréssel |
36 |
355 |
32/11 |
16 |
Tornaterem |
1/1 |
410 |
47/17 |
20+3 |
|
Az
intézmény részben rendelkezik a legfontosabb feltételekkel, melyekhez minden
tanuló hozzáfér. A nyelvi labor kialakítása, valamint a számítástechnikai
eszközök korszerűsítése folyamatos feladat.
A
jelenlegi tanulólétszám és profilunk hatékony megvalósítása érdekében szükséges
a csoportbontás. Jelenleg csak a szükség tantermek bevonásával működtethető.
Célja: Annak megállapítása, hogy az intézmény milyen mértékben
alkalmaz korszerű, inkluzív pedagógiát, differenciáló módszertant és a kulcskompetenciákat
fejlesztő programokat?
Annak vizsgálata, hogy amennyiben az intézményben és a településen
az országos átlagot meghaladja az SNI tanulók többi gyermekhez, tanulóhoz
viszonyított aránya, miként csökkenthetők ezek az arányok, a számukra
biztosított szolgáltatások, ellátások megfelelnek-e a törvényességi és szakmai
követelményeknek, hogyan támogatható az SNI tanulók többségi tantervű középfokú
oktatásban való továbbtanulása.
SNI gyermekek, tanulók létszáma
összesen: |
|
Ebből gyógypedagógiai csoportban,
tagozaton |
||
|
||||
ebből |
Enyhe
fokban értelmi fogyatékos |
1 |
|
|
Középsúlyos
értelmi fogyatékos |
0 |
|
||
Diszlexia,
egyéb részképesség zavar |
14+1 |
|
||
Súlyos
magatartási, tanulási zavar |
2+2 |
|
||
Egyéb –
autista F84.1 |
3 |
|
||
A szakvélemény alapján a többi
gyermekkel, tanulóval közösen is részt vehet az óvodai nevelésben, iskolai
nevelésben, oktatásban |
20+3 |
|
||
Célja: Annak megállapítása, hogy az intézmény mennyire nyitott és
együttműködő, illetve, hogy mennyire sikeres a partnerség-építésben, különösen
a halmozottan hátrányos helyzetű tanulók támogatása érdekében.
Szervezetek, intézmények |
Együttműködés jellege |
||
Rendszeres kapcsolat (gyakoriság) |
Alkalmi találkozók (jelölje
X-szel) |
Nincs kapcsolat (jelölje X-szel) |
|
Cigány
kisebbségi önkormányzat |
|
X |
|
Szakszolgálatok |
X |
|
|
Szakértői
bizottságok |
|
X |
|
Családsegítő |
X |
|
|
Gyermekjóléti
szolgálat |
X |
|
|
Nevelési
Tanácsadó |
X |
|
|
Gyámhatóság |
|
X |
|
Védőnők |
X |
|
|
Rendőrség |
X |
|
|
Művelődési
intézmények (KMO, Gyermekház, egyéb) |
X |
|
|
Civil
szervezetek (Kérjük sorolja fel azokat) |
|||
Kispesti
Mecénás Alapítvány |
X |
|
|
Tehetséges
és Hátrányos Helyzetű Gyermekekért Alapítvány |
X |
|
|
Mondj
nemet Alapítvány |
X |
|
|
Egyesületek |
X |
|
|
A XIX. kerületi Közoktatási Esélyegyenlőségi Program alapvető
célja, hogy biztosítsa a kerületben a szegregációmentesség és az egyenlő
bánásmód elvének teljes körű érvényesülését. Az oktatási szolgáltatásokhoz való
hozzáférés egyenlőségének biztosításán túl célul tűzzük ki az esélyteremtést,
támogató lépések, szolgáltatások megvalósítását a kerületben élő hátrányos
helyzetű gyerekek hátrányainak kompenzálása és az esélyegyenlőség előmozdítása
érdekében:
-
a
beiratkozásnál, felvételinél
-
tanításban,
ismeretközvetítésben
-
a
gyerekek egyéni fejlesztésében
-
az
értékelés gyakorlatában
-
tanulói
előmenetelben
-
a
fegyelmezés, büntetés gyakorlatában
-
a
tananyag kiválasztásában, alkalmazásában és fejlesztésében
-
a
továbbtanulásban, pályaorientációban
-
a
humánerőforrás-fejlesztésben, pedagógusok szakmai továbbképzésében
-
a
partnerség-építésben és kapcsolattartásban a szülőkkel, segítőkkel, a szakmai
és társadalmi környezettel.
Célunk az, hogy a kerületben érvényesüljön a:
–
diszkriminációmentesség,
–
szegregációmentesség,
–
halmozottan hátrányos helyzetű tanulók oktatási és
társadalmi integrációjának támogatása,
–
minőségi oktatáshoz történő egyenlő hozzáférés
biztosítása és az
–
integráció biztosítása.
·
A
kerületi tehetséggondozó központ, kerületi tehetségháló kialakítása
·
A
tehetséggondozás érdekében az országos tanulmányi versenyeken eredményesen
szereplő tanulók elismerési módjának kidolgozása
·
A
bölcsőde – óvoda – iskola együttműködés elmélyítése
·
Tanköteles
kor előtti dyslexia-szűrés
·
A
kerületi utazó gyógypedagógusi hálózat bővítése
·
Logopédiai
ellátás bővítése
·
Az
integráció feltételrendszerének bővítése, integrációs támogatás igénybe vétele,
az IPR bevezetése
·
Pályaorientációs
tevékenység megszervezése pályaválasztási felelős irányításával
·
Az
önkormányzati fenntartású táborokban kerületi intézmények erdei iskola
programjainak támogatása
·
Az
óvodában az előzetes szűrés, preventív torna bevezetése, az óvónők
továbbképzése ezen a területen
·
Iskolapszichológusi
hálózat kiépítésének megkezdése
·
A
pedagógus továbbképzési tervekben a fejlesztő pedagógus képzés támogatása
·
A
kerületi tehetséggondozó központ, kerületi tehetségháló kialakításához
szakemberek biztosítása
·
Közös
továbbképzések szervezése az iskolai és óvodai pedagógusok számára
·
Speciális
szakmai tudás megszerzésének támogatása (nyelv, informatika, tehetséggondozó,
logopédus, gyógypedagógus, gyógytestnevelő)
·
Akadálymentesítés
az önkormányzati fenntartású közoktatási intézményekben
·
Nyílászárók
cseréjének folytatása
·
Vizesblokkok,
tetők felújítása, épületgépészeti fölújítás
·
Játszókertek
folyamatos fölújítása, karbantartása, KRESZ parkok és tanösvények létesítése
·
Nyári
Napközis Tábor helyszínének felújítása, karbantartása
·
Intézmény
felújítás és bővítés a kerület közoktatási intézményeiben
·
A
kötelező taneszköz jegyzékben előírt felszerelések beszerzésének folytatása az
ütemezésnek megfelelően, az elhasznált, elvavult eszközök folyamatos cseréje
·
Számítógépes
hálózat kiépítése az intézmények és az önkormányzat között
-
a partnerség-építésben
és kapcsolattartásban a szülőkkel, segítőkkel, a szakmai és társadalmi
környezettel
Nevelési céljaink
-
Önálló
gondolkodásra képes, kreatív, problémaérzékeny és problémamegoldó
beállítottságú, empatikus, toleráns, önálló véleményalkotásra és vélemény-nyilvánításra
képes személyiségek kialakítása.
-
Ismerjék meg más
népek hagyományait, kultúráját, szokásait és életmódját.
Kiemelt
hangsúlyt kap, hogy tanulóink:
-
önértékelése
helyes legyen,
-
megfelelő
önfegyelemmel, szorgalommal, alapvető erkölcsi normákkal rendelkezzenek,
-
reálisan
döntsenek továbbtanulásukról
-
törekedjenek
egészséges életmódra
-
tisztában
legyenek a környezet és természetvédelem fontosságával, ismerjék fel az egyén
és a társadalom felelősségét,
-
tanulmányaik
befejezése után rendelkezzenek olyan alapműveltséggel, készségekkel,
jártasságokkal, magatartási és erkölcsi normákkal, amelyekkel az életük
folyamán minden tekintetben megállják a helyüket, sikeres, boldog életet
élhetnek.
Képzési céljaink
-
Felkészítés a
középfokú tanulmányokra, alapkészségek elsajátíttatása / olvasás, szövegértés,
fogalmazás, helyesírás, nyelvi kommunikáció, számolási és logikai műveletek /.
-
Korszerű,
tudományos igényű ismeretek nyújtása / ének, idegen nyelv, informatika /.
-
Tehetséggondozás
kiemelten a művészetek területén / ének, tánc, képzőművészet /.
-
Lassabban
haladók tanulók segítése, felzárkóztatása.
- Az intézmény vezetője felelős azért, hogy az intézmény minden dolgozója, tanulója,
a szülők és a társadalmi partnerek számára elérhető legyen a Közoktatási
intézményi esélyegyenlőségi intézkedési terv, ismerjék és kövessék a benne
foglaltakat. Az ő felelőssége annak biztosítása is, hogy az intézmény dolgozói
minden ponton megkapják a szükséges felkészítést és segítséget a intézkedési
terv végrehajtásához. Az egyenlő bánásmód elvét sértő esetekben meg kell tennie
a szükséges lépéseket.
- Az intézmény minőségirányítási
team-jének vezetője felelős a Közoktatási intézményi
esélyegyenlőségi intézkedési terv megvalósításának koordinálásáért, a
intézkedési terv végrehajtásának nyomonkövetéséért, és az esélyegyenlőség
sérülésére vonatkozó esetleges panaszok kivizsgálásáért.
- A nevelőtestület minden tagja felelős azért, hogy tisztában
legyen az egyenlő bánásmódra és esélyegyenlőségre vonatkozó jogi előírásokkal,
biztosítsa a diszkriminációmentes oktatást, nevelést, a befogadó és toleráns
légkört, és megragadjon minden alkalmat, hogy az esélyegyenlőséggel kapcsolatos
ismereteit bővítő képzésen, egyéb programon részt vegyen. A nevelőtestület minden
tagjának felelőssége továbbá, hogy ismerje az intézkedési tervben foglaltakat
és közreműködjön annak megvalósításában; illetve az esélyegyenlőség sérülése
esetén jelezze azt a felettesének, illetve az illetékes munkatársának.
- Minden, az intézménnyel szerződéses viszonyban álló,
szolgáltatást nyújtó fél felelőssége, hogy ismerje a Közoktatási intézményi
esélyegyenlőségi intézkedési tervet és magára nézve is kötelezőként kövesse
azt.
A
szakmai programokban továbbra is kiemelt nevelési területek:
·
az egészséges
életmódra nevelés
·
az anyanyelvi
nevelés, fejlesztés
·
környezeti
nevelés
·
az iskolai
életre felkészítés
·
játékos
mozgásfejlesztés
Személyi
feltételeket illetően:
·
a
fejlesztőpedagógusi képzettség megszerzésének ösztönzése (továbbképzési tervek)
A
tárgyi körülmények terén:
·
a játékok,
bútorok felújítása, pótlása
·
képességfejlesztő
eszközök beszerzése
·
az informatikai
hálózat kiépítése, számítógépek és az Internetre csatlakozás biztosítása
·
a játszókertek
fejlesztése az EU szabványnak megfelelően, tanösvények, sport udvarok, KRESZ
parkok létrehozása
·
az épületek
folyamatos, az eddiginél nagyobb ütemű fölújítása külső források bevonásával.
Az energiatakarékos, korszerű megoldások ösztönzése és támogatása
Javaslatok
·
a jogszabályi
változásoknak megfelelően a sajátos nevelési igényű tanulók oktatásának
biztosítása integráltan, illetőleg a szükséges felülvizsgálatok elvégzése
Gyermekvédelem
A
kerületi gyermek- és ifjúságvédelmi munka számos szakmai partner
együttműködésére épül, így különösen a jelzőrendszer tagjainak összefogására.
Közös munkájuk összehangolása az önkormányzatnak is feladata. Ennek érdekében a
gyermekvédelmi koordinátor felügyeli az iskolai és óvodai gyermekvédelmi
felelősök munkáját, biztosítja naprakész szakmai ismereteik folyamatos
frissítését.
Feladatok:
Javaslatok:
Helyzetelemzés megállapítására (problémára) hivatkozás |
Cél konkrét szöveges megfogalmazása |
Intézkedés leírása |
Az intézkedés felelőse |
Az intézkedés megvalósítá-sának határideje |
Az intézkedés eredményes-ségét mérő indikátor rövidtávon (1 év) |
Az intézkedés eredményes-ségét mérő indikátor középtávon (3 év) |
Az intézkedés eredményessé- gét mérő indiká- tor hosszútávon (6 év) |
Elhasználódott épület, |
Teljes egészében felújított épület |
Pályázat |
Fenntartó |
2009. szept. 01. |
|
Felújított épület |
|
Akadálymentesség hiánya |
Akadálymentesség megvalósulása |
Pályázat, akadálymentesítés |
Fenntartó |
|
|
Akadály- mentesség |
|
Részben korszerűtlen eszközök |
Korszerű eszközök, berendezések |
Pályázatok, egyéb források keresése |
Fenntartó, igazgató |
Folyamatos |
Korszerű eszközök |
Korszerű eszközök |
Korszerű eszközök |
SNI tanulók eseti aránytalan megoszlása |
Az osztályok arányosabb terhelése |
Új tanuló felvételekor döntés Felülvizsgálat indokolt esetben |
igazgató |
Folyamatos |
Arányosabb eloszlás |
Arányosabb eloszlás |
Arányosabb eloszlás |
A HH és HHH évismétlők aránya egyes tanévben jelentősen
magasabb az átlagnál |
Csökkentés |
Egyéni haladási ütem, fejlesztés, szakértők bevonása,
mentori támogatás |
igazgató |
2012. |
25 % |
20% |
15% |
A szakiskolában történő továbbtanulás az országos átlagnál
magasabb |
Az országos átlagnál jobb arány, többen kerüljenek
érettségit adó középfokra |
Fejlesztés, felkészítők szervezése, nem szakrendszerű
oktatás, szülők meggyőzése |
Gyermekvédelmi felelős, osztályfőnökök, szaktanárok |
2010. |
19 % |
18% |
|
A HH és HHH tanulók aránya alacsonyabb a nyári táborokban,
erdei iskolákban |
A nyolc év folyamán legalább egy alkalommal jussanak el
táborba, erdei iskolába |
Anyagi támogatás megszerzése, szülők meggyőzése |
Gyermekvédelmi felelős, osztályfőnökök |
Folyamatos |
30% |
50% |
70 % |
Az iskolán kívüli segítő programok iránti érdeklődés
alacsony |
A résztvevők arányának növelése |
Tájékoztatás, pályázat |
Gyermekvédelmi felelős, osztályfőnökök |
Folyamatos |
1% |
2% |
|
Nem rendelkezünk nyelvi laborral |
A nyelvi labor kialakítása |
Pályázat |
Fenntartó, igazgató |
2015. |
|
|
Minden tanuló számára hozzáférhető a nyelvi labor |
A számítástechnika
termek felszerelése részben elavult |
Korszerű eszközökkel rendelkező számítástechnika termek,
osztálytermek működtetése |
Helyi költségvetés, pályázatok |
Fenntartó, igazgató, informatika tanár |
Folyamatos |
|
Szaktantermek, tantermenként 1 korszerű, teljes
konfiguráció |
|
Egyetlen interaktív táblával rendelkezünk |
A tantermek 2/3 részében rendelkezésre álljon az
interaktív tábla |
Pályázat |
Fenntartó |
2009. |
|
|
A tantermek 2/3 részében használjuk |
Gyakran nehezen érünk el eredményt a HH, HHH, SNI,
különösen a magatartási és beilleszkedési nehézségekkel küzdő tanulók
esetében |
A problémák hatékony kezelése, megoldása |
Szülők együttműködésének megnyerése, pedagógusok sokirányú
felkészítése, szakemberek bevonása |
Igazgató, gyermekvédelmi felelős, osztályfőnökök |
|
|
|
Valamennyi pedagógus szakirányú továbbképzésen vett részt,
működik a Szülők iskolája |
Intézményünk éves munkatervében tervezi az
esélyegyenlőségi terv megvalósítását segítő konkrét feladatokat, melyben jelöli
a felelősöket és a határidőket. Év végi beszámolójában pedig értékeli azok
megvalósulását.
Az iskola Esélyegyenlőségi intézkedési terve nyilvános,
minden érdeklődő számára megtekinthető.
Az Esélyegyenlőségi intézkedési terv egy-egy példánya
a következő személyeknél, illetve intézményeknél tekinthető meg:
–
az iskola
fenntartójánál;
–
az iskola
irattárában;
–
az iskola
könyvtárában;
–
az iskola nevelői
szobájában;
–
az iskola
igazgatójánál;
–
az iskola
honlapján.
A
intézkedési terv kidolgozása elfogadását megelőzően biztosítjuk a konzultáció
és véleményformálás lehetőségét a fenntartó, szülők, tanulók és a
megvalósításban érintett szakmai partnerek képviselőinek bevonásával.
A
végrehajtás menetében összegyűjtjük és lehetőség szerint figyelembe vesszük minden
érintett fél (tanulók, dolgozók, szülők, egyéb partnerek) írásban
megfogalmazott észrevételeit; kiegészítéseit, javaslatait.
Ha
az évenkénti önértékelés során kiderül, hogy a vállalt célokat nem sikerült
teljesíteni, az érintett felelősök írásban elemzik a sikertelenség okait,
megfogalmazva a következő feladatokat, és a javaslatokat az intézkedési terv
módosítására. A módosított intézkedési tervet a nevelőtestület fogadja el.
Az
intézkedési terv betartása az elfogadást és a fenntartó jóváhagyását követően kötelező
a megvalósításban résztvevőkre nézve. Értékelése a pedagógus értékelési
rendszer része.
Az Esélyegyenlőségi intézkedési tervet az iskolai Diákönkormányzat véleményezte és elfogadásra javasolta.
Budapest, 2007. december
|
Pirók Gabriella |
|
|
|
|
Dök segítő tanár |
|
az iskolai Dök vezetője |
|
Az Esélyegyenlőségi intézkedési tervet az iskola Szülői Szervezete véleményezte és elfogadásra javasolta.
Budapest, 2007. december
|
|
|
Kovács Károly |
|
|
|
|
az iskolai SzüSze vezetője |
|
Az Ady Endre Általános Iskola Esélyegyenlőségi intézkedési tervét a nevelőtestület
2007. december 10-ei
értekezletén megtárgyalta és elfogadta.
Budapest, 2007. december 10.
dr. Molnárné Ruszinkó Mária
igazgató
Készült az Ady Endre Általános Iskola nevelőtestületi értekezletén
Helye: Ady Endre Általános Iskola
1196 Budapest, Ady Endre út 73-75.
Ideje: 2007. december 10.
A jelenlévők a korábban megvitatott módosítási javaslatokkal véglegesített
Esélyegyenlőségi intézkedési terv
dokumentumot, nyílt szavazással, egyhangúlag elfogadták.
Budapest, 2007.12.10.
|
|
|
|
|
|
jegyzőkönyv vezető |
|
tanár |
|
Az
ADY ENDRE ÁLTALÁNOS ISKOLA
Esélyegyenlőségi intézkedési tervét
BUDAPEST FŐVÁROS XIX. KERÜLET KISPEST ÖNKORMÁNYZAT
KÉPVISELŐ TESTÜLETE
2008.
február hó napján tartott ülésén
jóváhagyta.
Budapest,
2008.
Gajda Péter
polgármester